Gå til innhold

Hallgiver G 40 feil

Ranger emnet

Marius1985

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på møller å tok diagnose på golfen min. 1,6 100hk

Der fikk jeg hallgiver feil.

Spurte de om hva som måtte byttes å da sier de at jeg har sagem/sagen eller hva det heter hallgiver, som sitter fast sammen med fordeleren.

Hadde det vært Bosh, hadde jeg kunet bytte kun hallgiver men da siden jeg har den andre møkka må jeg bytte hallgiver + fordeler :(

Noen her på forumet som har dette liggende?

Motorkoden min er AFT mener jeg. mulig noen andre hallgivere og fordelere går over ens, men dette har jeg lite peiling på.

Takker for alle svar :D

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen og bilxtra har løs hallgiver, så det møller sier er b_ullshit. Kosta under 1000 ihvertfall, husker ikke nøyaktig hvor mye. Fordeleren må tas ut av bilen, og det må bankes ut en splint i drevet. Denne må erstattes med en ny etterpå, den kjøpte jeg på Proffpartner i kristiansand, fins garantert tilsvarende butikker der du bor.

Nå vet ikke jeg hva problemet er med din bil, men jeg hadde problem med kaldstart, og fusking. I tillegg sperra den på 5500 o/min. Jeg var også til forhandler, og fikk samme diagnose som deg. Bytta hallgiver, og det hjalp ikke en dritt. Etter mye om og men bytta jeg til slutt tempsensoren for motorstyringa, og da var bilen bra igjen. Denne koster rundt 200 kr så det kan være verdt et forsøk hvis du ikke allerede har prøvd.

Var motoren igang når diagnose ble tatt forresten? Hvis ikke motoren går, får du feilkode på hallgiver.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg vet ikke jeg! Men de sa hallgiveren satt fast i fordeleren. har ikke noe peiling på dette så derfor jeg spør.

Undersøkte på mekonomen å kan få hallgiver til 750,-

Jeg har bytte blå og gul temp sensor. min bil sperrer å ved ca 5200 rpm. litt plagsomt :(

Og ja, motoren var i gang når de fikk hallgiver feil.

Fant ingen andre feil med den! Har å byttet plugger, pluggledninger. fordelerlokk og rotor samt coil, da andre på forumet har sagt det kunne være problemet med at bilen sperrer på rundt 5000.

Men tross da alt var byttet så var det ingen hjelp :(

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider