Gå til innhold

motorlampe problemer opel omega 2,.2 2001

Ranger emnet

Danielsm

Anbefalte innlegg

bil: opel omega b stv 2001 2.2 16v 145 hk

motorkode: Z22XE

det har seg slik at nå har jeg kosta på bilen min nærmere 30000 kr siste 3 mnd og er irritert og oppgitt over at motorlampa kom på.

for 3 uker siden ble komplett register og vannpumpe byttet, kamakselgiver og luftmengdemåler. alt dette ble gjort hos opel merkeverksted i bodø (opfure) fikk jo stadig opp at motorlampa lyste og kamakselgivern og lmm ble byttet og har kjørt knirkefritt i 3 uker nå. men i helga har bilen stådd iro. og nå for noen timer siden skulle jeg kjøre å fylle bensin. da jeg starta bilen slokna ikke motorlampa :adolf:

men bilen går helt normalt. kjørt noen mil for å få den god og varm, og så kjørte jeg å fylte bensin men lampa lyser fortsatt. :S

men bilen går helt normalt som den skal. ikke noe ulyd eller unormale tendenser. hadde bilen rykket og nappet kunne jeg trodd det var coil kassetten eller lambdasonden men det kan den ikke være siden bilen går normalt. det har regna veldig mye her i helga.

jeg tok av strømmen på batteriet i en halv time uten hell.

noen som vet hva som kan være galt? er lei av å dra på verksted å betale 500 kr for å få lest ut feilkode.

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært hos en kompis av pappa som har tech2 og fått lest av feilkode. coil kassetten er begynt å bli dårlig, så må bestille meg ny coil kassett og bytte plugger. men fant ikke coil hos opelhugg. bedre å ringe istede kansje?

og hva ligger de i pris på ca?

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider