Gå til innhold

Trenger litt hjelp til valg av bassere

Ranger emnet

diskey

Anbefalte innlegg

Heisann !

Jeg driver å oppgraderer stereon i bilen nå og har følgende klart til installasjon nå

1 sett boss rip 300w frontsett (litt jalla egentlig men kjøpte de for 1 år siden)

1 sett Kicker 6x9 i hattehylla

1 Cadence Z4000 (4x75 RMS)

1 Cadence Z8000 (2x175 RMS eller 1x500 RMS mono)

Har tenkt å dra frontsettet og kickerne med Z4000

Men det jeg ikke blir klok på er om jeg skal gå for to ti tommere elller en 12" som jeg skal dra med z8000

Budsjettet mitt for subwoofer(e) er max 2000 kr.

Bilen er en BMW e36 sedan som er kjent for å ha et ganske så lydtett bagasjerom.

Før hadde jeg en 15" til rundt 1500 kr som jeg dro med 500 "boss-watt" dette dundra men var både upresist og slapt, så ser framtil en ny løsning.

Hva slags bass(ere) burde jeg gå for tror dere ? Jeg er lei av bankende dundre bass og ønsker noe som spiller renere og mer presist egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Hvis du vil ha det som spiller høyest og penest og er mest effektiv i forhold til pengene ville jeg valgt Kicker L7 som jeg nå for tiden har på tilbud til 2990,-

Koster veil ca 5490,- eller noe..

De spiller utrolig godt i en slot portet kasse!

Jeg ble helt fullstendig hva denne i den kassa med 600w kunne gjøre.. Hardt, presist og høyt!

Anbefales..

Har de inne i både 2x2 ohm og 2x4 ohm, både i sølv og svart..

I ditt tilfelle ville jeg brukt den 2x2 ohm og laget en slot portet kasse etter kicker sine specs og brukt den på den z8000 brokoblet.. Har den subsonic filter?

Ellers så har jeg RF, Pioneer, LA, JBL, SEAS osv på lager, og kan skaffe det meste..

Pip hvis du er ute etter noe, så skal jeg skaffe det til en fornuftig pris.. Har mange gode priser nå for tiden på rf og kicker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Hei..

Hvis du vil ha det som spiller høyest og penest og er mest effektiv i forhold til pengene ville jeg valgt Kicker L7 som jeg nå for tiden har på tilbud til 2990,-

Koster veil ca 5490,- eller noe..

De spiller utrolig godt i en slot portet kasse!

Jeg ble helt fullstendig hva denne i den kassa med 600w kunne gjøre.. Hardt, presist og høyt!

Anbefales..

Har de inne i både 2x2 ohm og 2x4 ohm, både i sølv og svart..

I ditt tilfelle ville jeg brukt den 2x2 ohm og laget en slot portet kasse etter kicker sine specs og brukt den på den z8000 brokoblet.. Har den subsonic filter?

Hva er subsonic filter?

Av 10 tommere hva er det du ville gått for da ? med tanke på at cadencen leverer 500w RMS ?

Ellers så har jeg RF, Pioneer, LA, JBL, SEAS osv på lager, og kan skaffe det meste..

Pip hvis du er ute etter noe, så skal jeg skaffe det til en fornuftig pris.. Har mange gode priser nå for tiden på rf og kicker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider