Gå til innhold

Ny, treg bil vs. gammel, rask bil vs. pris

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Pellick

Hele diskusjonen kan vel egentlig avsluttes med å konstatere at smaken er som baken :)

Riktig, trygghet VS prestasjoner

Men for det om folk velger ulikt så er de sikkert like mye entusiaster for det om....

Tror ikke vi kommer så mye lengre en det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Hondaen

En grunn:

En bil fra 1992 til 200.000

Kontra en bil fra 2000 til 200.000

....man får ikke ta opp lån med pant i bil hvis den er eldre enn 12 år gammel.. er vel årsaken til at eldre dyre biler er vanskelig å omsette.

bilen kan være max 10 år gammel.. jeg vet..har lån på min :(

titta først på en 90 mod accord..men den sa banken at var for gammel.. måtte være 10 eller yngre.. derfor jeg endte opp med min lille concerto!! hehe

når det gjelder rwd vs Fwd så er det smak og behag..angrer på min fwd valg men.. hadde ikke penger til annet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg faktisk tatt meg selv i å tenke "den hadde vært fin å ha" om nyere FWD-biler. Så tenker jeg bare tilbake på tida med Accorden min - fy faen så trist, leit og kjedelig. Greit at en kvass FWD-bil (Integra, CRX, Golf GTi 16V/G60, Corrado G60 etc.) kan være morsom å kjøre, men når det ligger sne på veien har man det 1000 ganger mere moro med en sliten 1981 Toyota Carina til 2.000,- kroner. (Toyota Carina frem til 1984 (i Norge) har RWD; Red. Anm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som heller ikke er nevnt er det at nyere biler har jo ikke søtfangere lenger! Missforstå meg riktig, men de plast-klumpene framme og bake på bilen er jo ikke der for å ta unna en støyt! Er man ny bak rattet og dulter borti noe så blir der riper for flere tusen kroner med en gang! Dette var iallefall et argument jeg hadde når jeg skulle kjøpe min første bil..

En annen sak er dette med hva man egentlig får for pengene, for 100 000 kan man sikkert kjøpe en relativt ny bil som er ribba for absolutt alt av snax, men har lav KM og slikt.. Men velger man derimot en eldre bil så kanskje man får seg skikkelig interiør og diverse annen luxus!

Poeng nr 3 med en bil som har gått et stykke, på den så har som regel de svake delene som regel allered tatt kveld og blitt byttet ut :D

Mamma har 2 år gammel bil og den er oftere på verkstedet enn hjemme i oppkjørselen vår! (VW Sharan)

Det at noen velger liten motor er kanskje for å spare seg bensinforbruk og forsikkring. Altså opp til hva man prioriterer.. (Kanskje like greit å ha en bil du ikke kan bryte fartsgrensa i?)

FWD vs RWD er det ikke vits å diskutere ;)

..Skrur ikke mye på min bmw fra 86, bare så det er sagt..

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider