Gå til innhold

restaurering av frontlykter (plast)

Ranger emnet

hdfxr

Anbefalte innlegg

her er det mange videoer om å få gjort noe med dårlige lykteglass (plast)

det er mange muligheter og gjøre dette.

husk bare på å bruke mye vann og polish når du gjør dette slik at det ikke blir varmgang, for da er lykten ødelagt.

selv bruker jeg produkter med silikone for dette tilføre plastikken ny fuktighet som holder lenge.

Bruker ikke kjemiske produkter for rens av lyktene. dette er noe som matter ned glasset. (plastikken) (vask av bil med avfetting er en av årsakene til at lyktene blir matte å gule)

Samt bruk av produkter som inneholder sitrus er noe av det aller verste for plastikk. dette tørker ut å plasten reagerer med dette og etser seg inn i plasten. (mye av avfettingvesker for rengjøring inneholder sitrus. spessielt såkalte miljøvennlige avfettinger)

dette er litt arbeid vist lyktene er veldig slitt/gulnet, men mye billigere og midre tidkrevende enn å skifte lykter. di mest slitte å gulnete lyktene jeg har reparert brukte jeg ca 10-15 minutt på hver lykt.

enkel polering av lyktene etter vask tar ca 3-4 min å disse holder seg veldig godt. etter 3 år siden restaurering av lyktene er disse fortsatt like fin.

lykke til

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en grei pris for jobben mister-klæbu

mye billigere enn å kjøpe nye lykter :-)

er det stort det settet fra meguiars? hvor mange lykter holder det til?

så reklame på chip foose sine sider på Mother powerball 4 headlight med klipp som er lagt ut på youtube dette ser ut som ett greit produkt. har ikke prøvd, men hadde vært morsomt å prøve det :-) selges i norge av bl.a. http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_82&products_id=414

dette burde holde til 2 lykter. ganske grei pris på dette produktet også :-)

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider