Gå til innhold

Høy CO verdi!! What to do?

Ranger emnet

Tutty

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde EU kontroll på min Volvo 240, 86 modell for noen dager siden. Det viste seg at CO verdien er alt for høy! Bytta olje, oljefilter, luftfilter, plugger og fylte på 99 oktan bensin. Dette hjalp ikke noe, og måling i dag viste 8,5%.

Noen gode forslag til hva som kan gjøres? skal bytte termostaten i morgen, for jeg får ikke opp temperaturen i motoren.. i håp om at det skal hjelpe noe.

Noen som veit ?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har Pierburg forgasser den med gul kork,kan du skru ned bensinmengden på en skrue.

Denne skruen er en 8mm,og sitter midt under forgasseren.

Må bruke en 8mm langpipe,og skru den endel innover.

Da vil du merke at bilen henger litt når du tråkker på gassen,men det kan du skru tilbake etterpå.

Ville nok også fått riktig temperatur på motoren,får nok mindre COutslipp ved driftsvarm motor enn kald :)

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få av choken :-)

Nei ville nok begynt med å sjekke at choke er helt av, så sjekka evt. membran og får vakuumlekkasjer, er alt dette ok, kan du justere tenning og forgasser.

`86 modell er vel mest sannsynlig en 230A?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svartkork kan du justere med en 8mm kortpipe under. Kanskje strupe den til den går dårlig og så opp igjen en tanke? Jeg og bruttern justerte omvendt da vi skulle på isbane med bilen. Skrudde opp til den orket 500rpm ekstra (helt til rødmerket), og strupte den ned igjen til transportkjøringa. Skru ut pluggene, rengjør dem og bruk de som indikator. Eller betal et verksted for å gjøre det skikkelig.

Du kan også fylle på ukjente mengder med E85 for å få ned COen.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider