Danes Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 hei, jeg har en passat b6 1,6 2006 modell som jeg kjøpte nå i sommer. Bilen hentet jeg fra en forhandler og jeg har enda garanti. Jeg merket samme dagen jeg fikk bilen at den hadde merkelig risting når den står på tomgang. Det er stor forskjell når ristingen skyldes gamlebiler sin motorarbeid så man får vibrasjon, men dette her er veldig merkelig risting. Kjennes ut som om bilen kommer til å kveles på en måte.Det er faktisk verre når bilen blir varm. Jeg har hatt den på flere verksteder uten noe særlig funn av problemet. Ene mekanikeren sa at motoren ristet ved arbeid og den skal ikke riste så mye. Så noe er galt. Til slutt så kjørte jeg bilen til Volkswagen verksted men de tok feil. Først trodde de det var svinghjulet og så viste det seg at det ikke var det likevel. De friskmeldte bilen etter 1 uke på verksted , men problemet er ikke borte. De sa at de skiftet forgasser eller noe sånt. Men problemet er fortsatt der. På 2 forskjellige verksted sa de at det er kompresjon som er problemet. Volkswagen verksted sa at jeg lå på grensen til dårlig kompresjon. Sånn som jeg forstod han, så sa at det er 3kg avvik per sylinder eller noe sånt. Og for at det skal dekkes av volkswagen så må det være over 3 kg. Mitt spm. er, Kan det riste inn i bilen og se synlig risting av motoren pga dårlig kompresjon? Jeg har null peiling på biler og det som gjør meg frustrert er at selv de mekanikere ikke vet hva det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 (endret) Mitt spm. er,Kan det riste inn i bilen og se synlig risting av motoren pga dårlig kompresjon? Om kompresjonen er for lav så vil ikke de respektive sylindre gå jevnt. For lav kompresjon --> ingen antennelse av gassblandingen. Dette betyr at motoren gjerne ikke går rent på alle sylindrene og dette kan utmerket godt gi risting og vibrasjon på tomgang. Sannsynligvis tetter ikke ventilene slik de skal, i verste fall er det stempelringene. Endret Oktober 27, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Tok kontakt med volkswagen forhandleren for å høre hva de byttet ut sist. De sa at gassspjeld var deffekt og det byttet de ut. Men problemet er ikke løst for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Tok kontakt med volkswagen forhandleren for å høre hva de byttet ut sist. De sa at gassspjeld var deffekt og det byttet de ut. Men problemet er ikke løst for det. Høres merkelig ut. Det var ikke TPS'en som var defekt da og ikke gasspjeldet? Uansett, har du garanti så bruk den :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet Oktober 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Heldigvis går det under reklamasjon og Volkswagen dekker det:) Bilen stod på VW-verksted i ei uke. De skiftet plugger,osv og jeg betalte ikke en kr. Så det er bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.