Gå til innhold

har ikke nøkkel og sentrallås funker ikke på golf 3 bakluke

Ranger emnet

Aleks900

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med bakluka på min golf, har ikke nøkkel som passer og sentrallåsen fungerer ikke, så får ikke låst luka i det hele tatt.

har tenkt å bytte lås sylinder til en ny med nøkkel men har ikke funnet det noe sted? Og da heller bare bruke sentrallåsen og drite i om jeg har en nøkkel som passer?

ikke får jeg sentrallåsen til å fungere heller, er det vanlig at sentrallås motoren slutter å fungere? Er det da like greit å bytte ut den siden den er lettere å få tak i?

evnt andre råd/tips slik at jeg får låsen til å fungere?

har nå koblet ut knappen med å hekte av den ene metall stangen så det vertfall ikke går ann å åpne den fra utsiden.

Golf 3 GL 1995

Pioneer DEH3200UB

Crunch glx750 mono blokk - 15" vibe

Crunch glx4400 4 kanals - 6x9 Crunch Blackmax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne knappen (med låsesylinder) skal være hyllevare på mekonomen og bilxtra, var ihvertfall det før. Disse går alltid i stykker, så det selges endel av de.

Det er ingen sentrallåsmotor i bakluka, det er vakuumstyrt sentrallås på disse. Jeg tipper du har brudd/flatklemt/skade i vakuum-slangen der den går fra taket og inn i bakluka. Ellers kan det være vakuumaktuatoren i bakluka som fusker litt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skrudd opp å kikket på den idag, virker som sentrallåsen virker som den skal, men den stanga fra sentrallås pumpa klarer ikke å flytte på den plata bakpå låsen, virker som om den har irret fast ellernoe, så må vel bytte ut den da.

Golf 3 GL 1995

Pioneer DEH3200UB

Crunch glx750 mono blokk - 15" vibe

Crunch glx4400 4 kanals - 6x9 Crunch Blackmax

Lenke til kommentar
Del på andre sider