Gå til innhold

audi 100 girindikator viser feil, starter ikke

Ranger emnet

Zostera

Anbefalte innlegg

Hei, har en 92 mod audi 100 2,3 automat. Har byttet girkasse etter at den gamle raste. Da jeg skulle starte etter å ha ligget hele lørdagen og skrudd så var det ingen tegn til liv. Etter å ha gått igjennom mulige årsaker ser jeg at girindikatoren på instrumentpanelet står i D uansett hvilket gir jeg setter den i.

Er det noen som hvet hvor sensoren/giveren til girindikatoren sitter? Er det ved girspaken eller er det i kassa, og i så fall hvor i kassa. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går en bunt med ledninger inn mot girkassa et sted, så er det der. Girkassa er stort sett mekanisk på så gamle biler, så de ledningene som er der, er stort sett til ting som ryggelys, startsperre og indikatorlamper...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er desverre ikke helt sikker på hvordan det er på audi, så jeg kan ikke garantere noe.

Går det an å fjerne deksler rundt girspaken da? Da bør du se om det sitter sensorer/brytere der.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrudd ut midtkonsollen og feste for girspaken. ledningene går til bryteren for sportsgir og et magnetinnslag (antagelig til å låse spaken). Det betyr vel at startsperren sitter i girkassen som dere har sagt. Da er det nok på tide at jeg tar kontakt med verkstedet som har overhalt kassa.

Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider