Gå til innhold

trenger fort hjelp til kobling av xtralys

Ranger emnet

oz_Racing

Anbefalte innlegg

nå er di koblet opp og jeg brukte et rele,men jeg kjøpte en pære fra biltema og den lyser kanskje litt mere gult en di 2 andre,men det er så lite som mulig,for di 2 andre lyer litt mere hvit men det er sikkert en anna leveandør på disse også er det jo snakk om biltema da :P

er det mye vits og gå opp til 100w pærer? jeg gikk opp til det i hoved lysene mine men da svidde alt seg :P

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits med 100w pærer. Kjøp 55w pærer som skal lysa bra. (som f.eks. osram nightbreaker)

oki :D men nå har jeg igjen og stille di inn,veit ikke helt åsen vei jeg vil di skal lyse,om dem skal møtes i en ring langt bort eller møttes i en ring litt kortere men nedi baken osv,så mange måter a gitt :P

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vits at ekstrlysa skal starte å lyse 10 meter framfor bilen, so still dei inn til å starte å lyse lenger framme. F,eks. ifra 100 meter.

Men dette må du jo kordinere med dei originale fjernlysa.

Finn deg ei strekke med null trafikk og juster lyktene.

Du dekker til dei lyktene du ikkje skal justere. (gjelder og dei originale fjernlysa)

Du kan bruke personer, tepper, jakker osv for å dekke til lyktene. (er litt letterare enn å koble ut lysa)

So justerer du dei.

Du nevner at den midterste lyser rett fram og dei på sidene lyser til sidene.

Det er eit godt forslag og akkurat det eg ville ha gjort.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær gang jeg for stilt di sån ca inn og da jeg skal stramme igjen skruene vrir lyktene seg i alle retninger :P også skulle jeg ha punkt sveise 2 punkter på feste som står på lyktene pga når jeg skal skru igjen så svirer den andre,ser ut som den personen som har eid disse tidligere har skrud igjen så den lille vip stoperen som skal holde bolten gjen har bli flatt så vis det er en snill kar i skien/porsgrunn som har lyst til og punkte maks 6 punkter så si ifra :D

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stram lyktene so mykje at du klarer so vidt å justere dei sidelengs.

Da kan du justere dei sidelengs.

Er høgden litt feil, so justerer du dei med støttestaga. (du har vel støttestag)

jeg bruker ikke disse støtte stagene nei,jeg kjøpte di på biltema,men jeg prøvde lysa uten di først og jeg må si ble veldig fornøyd for det var jo ikke risting på lyktene :D og det er jo ikke di finneste støttestagene man kjøper på biltema også slapp jeg og skru hull i bilen :D

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du finne på å putte i 100W pærer så bør tverrsnittet være bra nok, og man bør kaskje vurdere å bytte ut 30a relèet til ett 40A(kikk etter ett svart ett på f.eks Ford sierra)

blir nok ikke 100w pærer,men må si jeg trodde det skulle bli mye bedre lys men det ble bedre en det orginale fjernlysa vartfall :)

hva mener du med tverrsnittet?

Endret av oz_Racing

02 Toyota hiace kort

Lenke til kommentar
Del på andre sider