Camarogeddon Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Hei. Jeg har en Audi 100 som nå har utviklet en sykdom. over enkelte fartsdumper så kommer det et dempet klonk i gulvet. Dette kan også framprovoseres ved å svinke fra side til side litt brått. Man merker klart dette klunket i gulvet, i fotbrønnen. Ikke andre steder Man merker ikke dette i rattet på noen måte, så jeg mistenker ikke styringen. jeg har gått 4-5 runder under denne bilen nå, uten å finne noe galt med forstillingen. foringene til motor/girkasseramma er fine. den ene bærearmen er ny, og den andre finner jeg ingenting galt på når jeg sjekker med et brekkjern. Bilen er akkurat EU godkjent. Har noen noen bra forslag til hva dette kan være? Det ser ikke ut til at det er noe galt med noen av foringene. (har sjekket motor og girkassefester også, og byttet et, resten var fine. Batteriet har blitt sjekket, og sitter fast. Jeg begynner å gå tom for potensielle årsaker. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Har du sjekket foringene til subramma også? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 jepp. har hatt ut boltene og sjekket. fin gummi alle 4 steder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Har du sjekket fjærene? Etter du har kjørt, prøv og jekk opp den siden det gjelder, og hør om lyden kommer ettersom du jekker. Dette er samme problemet som jeg har... Sikker på at den gamle bærekula ikke hopper litt? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 (endret) Om alle foringer i subramma, motorfester og girkassefeste er ok så blir det verre. Hvordan står det til med fjørbeinslageret og innfestningen mot demper og karosseriet? De bakre festene i subramma kan være utslitt selv om de ser bra ut (vet det av erfaring ;)) Disse er fort gjort å skifte men koster noen kroner da. Er disse trekantet på din eller har du den eldre versjonen? Endret Oktober 31, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 (endret) Knekte fjører evt fjørbeinslager Endret November 1, 2010 av Micromidas Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet November 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Jeg har røska i fjærene uten å få framprovosert noe bevegelse i fjærbeinslagrene, men jeg får prøve å jekke opp og røske og rive litt mere, for å se om det dukke opp noe da. Fjærene har jeg ikke klart å se noe skade på, men skal nok sjekke en gang til når jeg har hjula av. Jeg har de runde subframe foringene. Ser ut som de er pressa inn i subframen. jeg klarer ikke få noe bevegelse mellom subframe og kaross med et kubein. Takk for innspill så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet November 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 fikk jekka opp, og sjekka fjærer: hele og fine. fjærbeinslager; dissa klarer jeg ikke å få bevegelse i hverken i oppjekket tilstand eller med hjula på gulvet, i hvertfall ikke med mine 80 kilo som røskehjelp. prøvde å legge imellom litt ekstra gummi mellom ramme og subframe for å se om det gjorde noen forskjell, men nada resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet November 4, 2010 Rapporter Share Skrevet November 4, 2010 det må da være noe som lager lyden .bærekule .travers .støtdempere evt . Du får bestille deg en naf test .og be dem sjekke . :hvaskjera Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet November 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Lurer på å få den sjekka ja, for noe er det, det er det ikke tvil om. Det som plager meg er at bilen ble EU godkjent for under 1 måned siden. Og de sa ikke noe som helst på forstilling o.l. Og den lyden var der før EU kontrollen, jeg hadde egentlig forventet å finne ut av det på den kontrollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg