Gå til innhold

Ford Probe GT 92. Støtdempere hjelp!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Probeaddiction sluttet og lage dem for et par år siden skjønner du.

 

Hvis det ikke kommer varme da det blåser er det nok ikke kjølevann, du sjekket aldri nivået?

 

 

Girkasse må du prøve og lete på finndel.no eller i sverige!

Drivakslinger burde du kjøpe nytt fra rockauto. men da trenger du ABS kransen. den får du nok også fra en hogger i sverige.

 

Hva er feil med instrumentet?

Oljetrykk er kjent problem, pga givern som sitter ovenfor oljefilteret er dårlig. Fungerer speedometeret? hvis ikke, sjekk wiren som går ned til girkassa, i og med at han har byttet kasse så er det sikkert noe feil her.

speedo wirre og mekanismen som sitter øverst i girkassa får du kjøpt på rockauto.

 

MEN først av alt, ta alt det viktige, kjølevannet! (regner med du fikset luftfilteret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probeaddiction sluttet og lage dem for et par år siden skjønner du.

 

Hvis det ikke kommer varme da det blåser er det nok ikke kjølevann, du sjekket aldri nivået?

 

 

Girkasse må du prøve og lete på finndel.no eller i sverige!

Drivakslinger burde du kjøpe nytt fra rockauto. men da trenger du ABS kransen. den får du nok også fra en hogger i sverige.

 

Hva er feil med instrumentet?

Oljetrykk er kjent problem, pga givern som sitter ovenfor oljefilteret er dårlig. Fungerer speedometeret? hvis ikke, sjekk wiren som går ned til girkassa, i og med at han har byttet kasse så er det sikkert noe feil her.

speedo wirre og mekanismen som sitter øverst i girkassa får du kjøpt på rockauto.

 

MEN først av alt, ta alt det viktige, kjølevannet! (regner med du fikset luftfilteret)

 

Instrumentet er knust xD Deksel er knust.

Er tempfølere en svakhet på proben? Fordi temp måleren min virker ikke , Som også kan være en grunn til den gikk varm

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAR du sjekket kjølevannet, du svarer meg aldri på det??

 

Beklager! Har totalt oversett det spørsmålet!. Ja , Temp er på 40- C' . Problemet er at det har kommet Luftbobler i kjølevannet som bygger opp mer bobler, pga en Plombering i en Kjøleslange til Turboen, Som en spessialist sa var total unødvendig.

Som da har ødelagt og tatt med seg mye.

Bilder kommer!

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
DSC05769.jpg

 

3 følere sitter nærmest kameraet, på termostathuset.

 

Fikk Beskjed om at det var turboen som gikk te helvete, tokk med seg litt, Ikke sikker på om topp pakningen er gåen enda.

Men har du fortsatt turbo?

Hvordan fikk du din t3 turbo til å passe manifolden?

Spruta olje inn til både stempler og manifold, Så er skamlig redd for at det er gått noen råder( kan være heldig) og kanskje stempler. Det vil jo feilsøkingen vise.

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er topp pakningen din som er dårlig og kompresjonen går ut i kjølevannet. Derfor sa jeg at du skulle ta komp test asap.

 

Er nivået under eller over MIN. MAX. ?

 

Tempfølere til ECU, måler og viftebryter sitter på termostathuset.

 

Mulig ast det er dårlig topp pakning, Men da hadde vel ikke alt dette skjedd rett etter vi hadde blunta Vann avkjølinga te turboen? Føler liksom det er ett sammentreff der :S

hehe. Bilen skal fikses ! Asap Sulu!

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ganske lett og fikse på heldigvis:) Og er ganske billigere deler hvis man vet hvor man skal lete, så dette blir nok ikke noe problem.

 

Har du ordnet så turboen har riktig kjøling nå da? Vet du om noen lekasjer?

Såfall! Hvis du ikke kan se noen lekasjer og du må etterfylle kjølevann???

 

 

Men hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det enkelt.

Stikk innom biltema eller noen bil sjappe, kjøp deg denne kompresjons testeren.

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester/

 

Også skrur du ut tennpluggenene og tester kompresjonen inni motoren. Har du gjort dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Komp tester på Jobb =) Og Syl lekasje tester. Problemet nå, er det at vannet i bilen har frosset selvom det var bra grader. Ble jo etterfylt vann i beholder da det ble lite pga det spruta, og det har frosnet. Men det i radiatoren er løst. Så må tine opp bilen først.

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår