Gå til innhold

Motortrøbel på golf 1.8 (RP Motor)

Ranger emnet

gimmi

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sliter me motorn i golfen, den går veldig dårli. etter eg starter den, etter den har ståt en natt, går den fint i ca 15-20 sek. Så detter den ned på turtal til 500 rpm eller lavere, så den nesten dauer. Så må da ruse den opp, til 1500 rpm, da går den som en traktor så og si, harkete og jevli. Men når den blir varm, etter en goo stund, da skjeper den seg litt, og holder rundt en 700 rpm, men detter helt i bun etter eg har gjid gass, og slept gassen, sånn at den av og te dauer. Det ryker svart tå bilen når en pumper litt på gassen og.

Noen som har efaring me dette problemet, eller noen som vet noe? :)

Takker på forhånd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg er noen ekspert, men har også hatt lignende oppførsel på min RP i høst. Noen ganger starter den helt, mens andre ganger er det hosting og harking og nesten at den dør helt - før jeg må gi gass og den kommer seg litt. Når den er varm blir den bedre.

Jeg har konkludert med at dette er kondens i bensin eller forgasser og har fylt på kondensfjerner - det bedrer hvertfall litt (selv om problemet ikke er helt borte). Akkurat nå får jeg ikke start på den i det hele tatt... (se annet innlegg).

Har du prøvd med kondensfjerner, evt. fullere tank med bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvile på at det er kondens, da eg har netopp tappet tanken helt, og fylt på ny fersk bensin. Ble ikkje noe forsjell. Men har lest at siden den ryker svart når en gjir på, får den formye bensin, og iogmed at den får formye, kan det vere lambdasonden som er røke. Skal prøve dette i dag om eg får tid:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...