Gå til innhold

stygg ulyd i golf 2 gti 16v.. hjelp??

Ranger emnet

Peders3n

Anbefalte innlegg

Hei.. har fått en stygg ulyd i motoren på gtien.

Begynte med at jeg måtte gjennom en liten vanndam og holdt litt for stor fart gjennom.. vannet spruta godt over panseret. motoren begynte å tikke litt smålig en stund etterpå, trodde egentlig dette bare var eksosen som hadde løsna og vibrerte eller noe. etter en 10km kjøring på vei hjem så begynte lyden å bli mye værre. "tikkinga" gikk over til en bankelyd og jeg stoppa bilen og ble slept siste stykket hjem.

så det jeg tror har skjedd er at jeg har fått vann i motoren, men en kompis mente på det hørtes ut som rådebank.

hører også med til historien at luftfiltere har en stor åpning der lufta kommer inn, denne peker oppover så er lett for vann å havne nedi der.

noen som vet hva dette kan være? har prøvt å hørt litt på lyden. er en hard dunkelyd fra motoren. høres ut som den kommer fra toppen av motoren.

noe jeg kan prøve for å finne ut hva dette er?

bilen starter helt fint viss man ser vekk fra bankelyden. hadde også bilen ståendes par minutter på tomgang idag mens jeg prøvde å finne ut hva dette var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis fått vann i motoren. Dette høres ikke bra ut. Mulig du har fått en bøyd råde eller to. Du kan prøve med en kompresjonstest og se om denne avdekker noe. En annen ting kan være å prøve å måle hvor høyt stemplene går igjennom plugghullet. Med bøyd råde, så vil ikke stempelet går like høyt som de andre. Ellers så kommer jeg ikke på noen andre gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis fått vann i motoren. Dette høres ikke bra ut. Mulig du har fått en bøyd råde eller to. Du kan prøve med en kompresjonstest og se om denne avdekker noe. En annen ting kan være å prøve å måle hvor høyt stemplene går igjennom plugghullet. Med bøyd råde, så vil ikke stempelet går like høyt som de andre. Ellers så kommer jeg ikke på noen andre gode råd :)

iom at dette kom en liten stund etter vanndam uhellet så antar jeg hvertfall at det må være årsaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider