Hypnagogia Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Hei! Hadde nylig bilen inne på EU kontroll og fikk en 2'er for "stor vandring i håndbrekket". Er klar over at det er selvjusterende håndbrekk på bilen, men til tross for dette så er vandringen stor, når bremsen først tar så er de sterke og effektive, det er bare det at brekket må ha full ereksjon for at den skal ta i. Hva kan jeg gjøre for å få orden på dette ? (jada, verksted er vel å bra, men spør for at jeg pleier å fikse det meste selv, og ønsker å lære noe samtidig men sitter litt fast her.). Noen tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Sett på brekk fra en mondeo mk3, og da en som er nyere enn 2003. Framgangsmåte her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/54662-how-to-fikse-handbrekk-pa-sin-mondeo/ Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hypnagogia Skrevet November 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Takk for tilbakemelding JChE, skal vurdere å få gjort det etterhvert, må bare få fikset problemet nå slik at jeg får den EU godkjent. Men har "midlertidig" fått løst problemet nå. Framonterte hele dritten i trommelbremsen og renset rubbel og bit, la merke til at selvjustereren var treg som fy men etter en god overgang med stålbørsten og litt teknisk rens så ble den som ny. Monterte alt opp igjen og det hjalp en del men var ikke helt fornøyd, så brukte en skrutrekker og strammet selvjusteringen litt ved å skille skoene litt med en skrutrekker. Nå er den perfekt og vel så det. Men skal vurdere å få byttet til et MK3 brekk, viktigste er bare å få den igjennom PKK :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Bra du fikk ordna det da. Selvjusteringsmekanismen på mondeo mk2 og tidlige mk3 er kjent for å være dårlige, så etter 2003 som nevnt gikk de tilbake til manuell justering og problemet forsvant. Så det er en mer permanent løsning, og det skal ikke være veldig mye jobb å bytte etter det jeg har skjønt :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 Uansett så får du ikke bra håndbrekk før du har justert bremseskoene helt ut til trommelen. Den "selvjusteringa" der er ikke verdt ti sure Så du har gjort helt riktig Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg