Gå til innhold

Priser og erfaring med kraftige ekstralys

Ranger emnet

Steinar Huneide

Anbefalte innlegg

De er jo kjent for å være ganske dyre disse lyktene.

Men det mange gjør er å kjøpe vanlige halogen-ekstralys og bygger de om til xenon. Ombyggingssett fås for et par hundrelapper på http://www.vvme.com

Vet ikke med lovligheten, men dette er jo fjernlys så det er jo ikke like farlig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du tar deg ein tur på finn og går inn på bildeler og søker på ekstralys, finner du masse rart.

Er jo ikkje akkurat uvanligt med xenonkit i halogenlys der.

Prisene varier litt og.

Eg valgte å gå den vegen og, men valgte ikkje det billigaste.

Eg fann tester og valgte til slutt NBB lykter. (svenskt merke som politiet bruker)

Det vart dei største lyktene derifra (NBB Alpha 225 som er i same størrelse som Hella Rallye 3003)

Sammen med eit 60w xenonkit lyser dette ganske bra

Endret av todleif
skriveleif

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for tipsene. Lyktene skal monteres bak grillen på en 2005 Ram 1500. Var innom Mekonomen idag, og de skulle ha 8988,- pr luminator xenon... Sykt! Jeg fikk et tilbud av forhandleren jeg kjøpte bilen av, på 2x Hella Luminator Compact Xenon. 10300,- inkl montering på bil... Hva tror dere om den prisen? Kun lyktene skulle de ha 6300,- for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja 15 000 for to ekstralys blir i overkant... NBB lyktene såg veldig bra ut! Men det ser ut som at de er gått ut av produksjon? Selvfølgelig det ikke være Hella, men jeg har god erfaring med Hella-lykter fra tidligere. Er det noe som lyser bedre til en billigere pris så kjøper jeg selvsagt det istedet! Ser det ligger et sett med Hella Luminator Xenon på finn nå;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24790943

Må nesten sjekke målene for å se om det er plass bak grillen. Men det bildet som viser rekkevidde på lysene, i følge hellanor.no og nbb.se så er det mye større lyskjegle på Alpha 225 vs Luminator. Da må det nesten være stor forskjell på byggekvaliteten for at det skal svare seg...

Eventuelt, NBB Alpha X3M er jo rimelige? 2000,- svenske pr stk? Det blir vel drøyt 1700 norske, + mva, frakt og tull. Omtrent 5000-5500 da for to stk.

Endret av Steinar Huneide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er interessert har jeg et par Hella Luminator Metal til salgs (Helt nye).

Disse kan du jo ettermontere xenon i, til en MYE billigere penge. Kan være behjelpelig med og bestille BILLIG xenon-kit om du ikke gjør det selv.

Send meg PM om du er interessert :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Jeg har akkurat kjøpt meg Rigid sin nye LED-bar, Radiance. Jeg kjøpte 50" Radiance med hvit bakgrunnslys til å montere på taket på min Pajero (offroad bil)

Den er ekstremt prisgunstig og den gir sinnsykt mye lys for pengene! Den lyser godt over 2 kilometer og prisen var rett rundt 7 000,-.

Jeg trodde også at garantien ville minske ettersom prisen var adskillig billigere enn de fleste LED-barer, men det gjorde den visst ikke. Garantien er lik på Radiance som på alle andre Rigid produkter fikk jeg beskjed om. (5 år)

Noe av det jeg syntes var prikken over i'en var bakgrunnslyset. Det fungerer som et parklys, men gir også bilen en sinnsykt tøff «look» når LED-baren ikke er i bruk. Jeg kjøpte min LED-bar hos www.ekstralys.no . Jeg har handlet en del der før, og de yter service fra øverste hylle spør du meg.

Her er link til produktet: http://www.ekstralys.no/products/rigid-industries-radiance-rimelig-led-bar?art=r25000 .

Hilsen en meget fornøyd Rigid eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider