Gå til innhold

Spørsmål om høydejusterbare støtdempere

Ranger emnet


whoossh

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med mine nykjøpte TA Technix coilovere.

 

Problemet er foran,jeg har justert de til det ikke er mer gjenger

og gå på.

Jeg skulle gjerne ha fått den litt lavere en det bilen er nå,jeg har montert fjørbeina med de "hjelpefjørene" og de andre fjørene som er med,så da kommer 10 000 kroners spørsmålet!

 

Kan jeg ta vekk de hjelpefjørene og kun kjøre med de høyeste fjørene?

 

Mvh

Cosworthpower!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bare senk i vei. Lykke til, her kan du se hvordan det gikk med noen andre som skamsenket bilen sin: Link

 

Indre Østfold politidistrikt bekrefter at det var til dels store tekniske mangler.

—Bilen hadde reduserte kjøreegenskaper. Dette kombinert med for høy fart har åpenbart utløst ulykka, sier leder for etterforskningsseksjonen Ove Furseth.

Rapporten konkluderer med at både dekk og fjærer var dårlige.

—Bilen var ulovlig senka. Det betyr at bilens egenskaper justeres ved å enten senke eller fjerne fjærene helt. Bilene blir på denne måten liggende lavere, og får veldig dårlig kjøreegenskaper. Vi har hatt en del utfordringer i distriktet på dette feltet, og har tatt mange førerkortbeslag.

Furseth bekrefter også at de omkomne satt uten bilbelte og bilen hadde høy fart:

—Ja, men vi har ingen tekniske målinger om eksakt hvor høy fart. Vi anser etterforskningen som avsluttet, sier Furseth.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bare senk i vei. Lykke til, her kan du se hvordan det gikk med noen andre som skamsenket bilen sin: Link

 

Du må gjerne opplyse det der til 18 åringer med kappa fjører på 240en sin,men problemet mitt er at det er en del år siden jeg la fra meg det behovet om og grisekjøre rundt omkring..

 

Men problemet mitt er heller det at bilen blei høyere med de såkalte coiloverene en den var med vanlig 50 mm H&R senkesett..

 

Jeg greier fint og kjøre til butikken uten og risikere mitt og andre sine liv...

Cosworthpower!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne opplyse det der til 18 åringer med kappa fjører på 240en sin,men problemet mitt er at det er en del år siden jeg la fra meg det behovet om og grisekjøre rundt omkring..

 

Men problemet mitt er heller det at bilen blei høyere med de såkalte coiloverene en den var med vanlig 50 mm H&R senkesett..

 

Jeg greier fint og kjøre til butikken uten og risikere mitt og andre sine liv...

 

Håper du er klar over hvor mye 50 mm senking i praksis er og hva det faktisk gjør med kjøreegenskapene?

 

Sett på hardere fjærer med enda litt hardere dempere med 25-30 mm senk. Ser pent ut, dessuten er det langt flere som lar seg imponere av gode kjøreegenskaper enn en harry-senket bil.

 

Leste forresten saken fra Østfold på et annet forum. En utrolig sterk og detaljert skildring som tydelig forteller hvor ufattelig tragisk ei bilulykke med verst tenkelig utfall er for de pårørende. Burde fungere som en vekker for alle som mot bedre vitende ruinerer kjøreegenskapene på bilene sine!

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er klar over hvor mye 50 mm senking i praksis er og hva det faktisk gjør med kjøreegenskapene?

 

Sett på hardere fjærer med enda litt hardere dempere med 25-30 mm senk. Ser pent ut, dessuten er det langt flere som lar seg imponere av gode kjøreegenskaper enn en harry-senket bil.

 

Leste forresten saken fra Østfold på et annet forum. En utrolig sterk og detaljert skildring som tydelig forteller hvor ufattelig tragisk ei bilulykke med verst tenkelig utfall er for de pårørende. Burde fungere som en vekker for alle som mot bedre vitende ruinerer kjøreegenskapene på bilene sine!

 

ikke alle som liker biler med traktor-oppsett vettu..

 

har kjørt biler med kappa fjærer med hjul som ligger i vater omtrent foran, på blank is med piggdekk uten pigger i.. gikk fint det..

det er sjåføren som er hele bilen og sikkerheten, altså farta bestemmer hvor trygt du er på vegen.. bedreviter som absolutt skal si at noe ulovlig er farlig kan ta seg ei bollemus.

 

En original bil er livsfarlig, 130 i sladd på tørr asfalt med 123 tdt kan kalles farlig, du kan gjerne prøve det samme med en som er skikkelig kappa nedpå med feite lisser.. lykke til

 

forøvvrig grandis: hvorfor prater du så mye om bra kjøreegenskaper? da må du i såfall bytte bil, ikke prøv å påstå at granadaen din ligger godt på veien.

 

Det er så mange sykt trangsynte folk som mener at noe er farlig, når det faktisk er mye tryggere..man merker fort om en bil er trygg eller ikke, men den har faktisk ingenting å si, for det er trossalt sjåføren som er sikkerheten. Du kan gjerne kjøpe understell til en halv million, da vil du teste det ut i svinger og dertilhørende fart kommer... en vakker dag skreller du av vegen og lager slush av kroppen din og bilen din.

 

Jeg har aldri vært så trygg i trafikken som når jeg kjører knesenka biler, det gjør at man må kjøre saktere og konsentrere seg godt.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle som liker biler med traktor-oppsett vettu..

 

har kjørt biler med kappa fjærer med hjul som ligger i vater omtrent foran, på blank is med piggdekk uten pigger i.. gikk fint det..

det er sjåføren som er hele bilen og sikkerheten, altså farta bestemmer hvor trygt du er på vegen.. bedreviter som absolutt skal si at noe ulovlig er farlig kan ta seg ei bollemus.

 

En original bil er livsfarlig, 130 i sladd på tørr asfalt med 123 tdt kan kalles farlig, du kan gjerne prøve det samme med en som er skikkelig kappa nedpå med feite lisser.. lykke til

 

forøvvrig grandis: hvorfor prater du så mye om bra kjøreegenskaper? da må du i såfall bytte bil, ikke prøv å påstå at granadaen din ligger godt på veien.

 

Det er så mange sykt trangsynte folk som mener at noe er farlig, når det faktisk er mye tryggere..man merker fort om en bil er trygg eller ikke, men den har faktisk ingenting å si, for det er trossalt sjåføren som er sikkerheten. Du kan gjerne kjøpe understell til en halv million, da vil du teste det ut i svinger og dertilhørende fart kommer... en vakker dag skreller du av vegen og lager slush av kroppen din og bilen din.

 

Jeg har aldri vært så trygg i trafikken som når jeg kjører knesenka biler, det gjør at man må kjøre saktere og konsentrere seg godt.

 

Nå følte jeg meg plutselig mer uttrygg i trafikken når jeg hører slike idiotiske oppgulp. Det kan ikke tenkes at du har hatt flaks så langt?

 

Jeg håper for guds skyld at du ikke bor i nærheten av meg, og synes tildels synd på dine medtraffikanter i ditt nærområde.

 

Kappa fjærer med hjul som ligger i vater foran på en gammel Merce 123, og det skryter du av gir bedre kjøreegenskaper?

 

Det er sjåføren som er bilen og sikkerheten? Vel, da håper jeg ikke du overstiger 20km/t med liket ditt så vi andre kan føle oss litt tryggere på veien.

 

Tulling.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alle som liker biler med traktor-oppsett vettu..

 

har kjørt biler med kappa fjærer med hjul som ligger i vater omtrent foran, på blank is med piggdekk uten pigger i.. gikk fint det..

det er sjåføren som er hele bilen og sikkerheten, altså farta bestemmer hvor trygt du er på vegen.. bedreviter som absolutt skal si at noe ulovlig er farlig kan ta seg ei bollemus.

 

En original bil er livsfarlig, 130 i sladd på tørr asfalt med 123 tdt kan kalles farlig, du kan gjerne prøve det samme med en som er skikkelig kappa nedpå med feite lisser.. lykke til

 

forøvvrig grandis: hvorfor prater du så mye om bra kjøreegenskaper? da må du i såfall bytte bil, ikke prøv å påstå at granadaen din ligger godt på veien.

 

Det er så mange sykt trangsynte folk som mener at noe er farlig, når det faktisk er mye tryggere..man merker fort om en bil er trygg eller ikke, men den har faktisk ingenting å si, for det er trossalt sjåføren som er sikkerheten. Du kan gjerne kjøpe understell til en halv million, da vil du teste det ut i svinger og dertilhørende fart kommer... en vakker dag skreller du av vegen og lager slush av kroppen din og bilen din.

 

Jeg har aldri vært så trygg i trafikken som når jeg kjører knesenka biler, det gjør at man må kjøre saktere og konsentrere seg godt.

 

Det er altså mye tryggere å kjøre en bil som er kappa, enn orignalt. Det er det du mener? Er svaret endelig avgitt? Vi får se om du sier det samme den dagen du ligger der full i blod i grøfta fordi bilen din ikke oppfører seg slik som den skal, etter at du har kappa fjærene på den. Det er en grunn til at man har senkefjærer. Det er en grunn til at ikke alle bare kapper. Det er også en grunn til at fjærene blir grundig testa før de kommer i salg. SIKKERHET. Du sier du merker om en bil er trygg. Da regner jeg med at du holder deg under polardegos anbefalte 20km/t, siden bilene med bosch-senk ikke er trygge?

At du gjør det selv får være en sak, men at du anbefaler slike ting som er direkte farlige til andre personer, det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvvrig grandis: hvorfor prater du så mye om bra kjøreegenskaper? da må du i såfall bytte bil, ikke prøv å påstå at granadaen din ligger godt på veien.

 

Innbiller meg ikke at jeg har noen Ferrari på veien nei.. selv om jeg kansje har det i forhold til en MB 123 med ruinerte kjøreegenskaper grunnet kappa fjærer..

 

Snakker derimot om SIKRE kjøreegenskaper, fordi ingen vits å gjøre noen bil dårligere. Noe de aller fleste vanlige biler blir med +50 mm senk, og især med kappa fjærer.

Dette innser du jo også selv, i forhold til beskrivelsen din på åssen du kjører.

Dette var noe vi holdt på med på åttitallet, den gang vi ikke visste bedre. Men i dag veit heldigvis de fleste hva konsekvensen av slik dumskap kan føre til. Men dessverre ikke alle, så les saken i linken lengre opp her og ta det til etterretning. Hvem veit, kansje du til og med lærer noe?

 

Resten av innspillet ditt er allerede besvart to ganger, og trenger ingen ytterligere kommentar, bortsett fra at det er noe av det mest naive jeg har lest! Og da er vi jo inne på den egentlige årsaken til slike ulykker...

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bare senk i vei. Lykke til, her kan du se hvordan det gikk med noen andre som skamsenket bilen sin]

 

Hva feiler det deg? Forskjell på justerbart og kappafjører..

 

Går du på skole? her kan du se hvordan det gikk med ei annen som gikk på skole

 

http://www.sb.no/nyheter/innenriks/ingen-holdepunkter-for-drap-1.5723673

 

Skjønner du selv hvor blåst du er?

 

 

Til trådstarter:

Ja du kan ta av hjelpefjørene, mener det er fler her på bf som har tatt av den minste fjøra for å få bilen lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det deg? Forskjell på justerbart og kappafjører..

 

Går du på skole? her kan du se hvordan det gikk med ei annen som gikk på skole

 

http://www.sb.no/nyheter/innenriks/ingen-holdepunkter-for-drap-1.5723673

 

Skjønner du selv hvor blåst du er?

 

 

Til trådstarter:

Ja du kan ta av hjelpefjørene, mener det er fler her på bf som har tatt av den minste fjøra for å få bilen lavere.

 

Ut fra alle skrivefeilene dine ser jeg i alle fall at du har mange år igjen på skolen.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det deg? Forskjell på justerbart og kappafjører..

 

Går du på skole? her kan du se hvordan det gikk med ei annen som gikk på skole

 

http://www.sb.no/nyheter/innenriks/ingen-holdepunkter-for-drap-1.5723673

 

Skjønner du selv hvor blåst du er?

 

 

Til trådstarter:

Ja du kan ta av hjelpefjørene, mener det er fler her på bf som har tatt av den minste fjøra for å få bilen lavere.

 

Takker og bukker for et svar som handlet om temaet!

 

Men bare får og gjøre livet surt for en del andre her inne..Så valgte jeg heller og kappe hjelpfjører og hovedfjører på midten...

Så nå kjører jeg rundt med en blodsenket bil som risikerer og hoppe av veien når som helst,å gjerne med kona bak rattet på vei til rema 1000....

Cosworthpower!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal skal utdype dette i retning ferarri jeg heller, men en Orginal Granada, med standardunderstell i bra stand, har nok både kjøreegenskaper og komfort som lett slår den i en 123 mercedes, har hatt 123.193, og ja de har en syk egenskap i å komme seg rundt svingen, emn det er litt som en slik hjulspark som eldre har, du svinger, ingenting skjer, så plutselig svinger bilen. dit du skal ha den, i siste liten på ett kusehår`s margin.

 

Jeg liker 123, og har hatt det, men kjøreegenskapene kan dessverre sammenlignes med en båt, mye gode og artige egenskaper, men sportslige kjøreegenskaper finnes ikke.

Pleier å si at 123 er neste bilen man svinger motsatt vei av hva man skal, så båt føles det, selv med justerte fjærer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra alle skrivefeilene dine ser jeg i alle fall at du har mange år igjen på skolen.

 

hjelper ikke at du er flink til å skrive, når det blåser støv ut av ørene dine når du rister på hode..

 

Krølle: jeg har googla det litt nå, det helt fint å fjærne den, men biltilsynet liker det ikke.

Endret av Olsen_nissan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår