Gå til innhold

Installere alarm?!

Ranger emnet

Stephan

Anbefalte innlegg

Fjernstarter er litt vanskelig å få montert på en trygg måte hvis du ikke har automatgir.

Mulig man kan ta ut signal for om bilen står i fri på nyere biler men sjelden på eldre.

Skal om kort tid montere en alarm som har fjernstaterfunksjon i bilen min men tror jeg driter i å koble til denne muligheten.

Hva heter alarmen du har btw ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noe sarv jeg kjøpte på qxl for tusenlappen. Vurderer å selge den å levere inn bilen på bilradiospesialisten. Alarmen er ikke godkjent eller.. Føler at jeg langt ifra har nok peiling til å begyne å klippe masse i det orginale ledings nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å koble alarm er ikke vanskelig. Når det gjelder din alarm, er jeg litt usikker. Vet ikke hvor bra koblingsskjema du har.

Siden alarmen ikke er godkjent, vil du bare få en preventiv effekt mot biltyveri, + eventuelle "komfort-funksjoner" på alarmen.

Ved montering av alarm bør du ha litt kunnskap om bilelektro. (kunne litt om +/- og søking i ledninger). Du må ha et testapparat og loddebolt. Alle ledninger som kuttes, bør loddes. Ikke bruk kabelsko eller lign. på de. Har du litt mindre enn ti tommeltotter, er det faktisk ikke så vanskelig. Kan være lurt å lese monteringsanvisning godt på forhånd.

Jeg har montert mange Defa-alarmer uten problem. De har veldig forståelig monteringsanvisning, så de er enkle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å finne ut hva som IKKE skal gjøres værtfall når det gjelder strøm i bila. Har tatt utallige mange sikringer på slike tull prosjekt med neon o.l Men jeg skal iallefall prøve... Går det galt så går det galt. Kan få inn noen bilder så dere kan se.. snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...