Lisaceline Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Jeg har en seat ibiza cupra R -01 model. Den er orginal og ingen chip(som jeg vet). Men har problemer med å holde på trykket. Trykket kommer, men gir seg med en gang. Den ladet 0.5 da jeg kjøpte bilen, men så stod den stille i 3 mnd på grunn av oppretting og lakkering. Etter det merket jeg at den ble lat og satte inn en turbotrykksmåler, og fant ut at den ladet 0.4 bar. wastegaten er "strøypa", men trodde ikke det skulle være noe problem. Vi har prøvd å stilt turbotrykket på max, men da mistet den trykket enda mer,da lå den på nesten 0.3. Noen som har noen forslag? Please, help me! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Sjekka slanger osv? IC? Lekker vel en plass... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Trur enten du har lekkasje et eller annet sted ellers så er Turboen din gåen. Tips til lekkasjesøking; Ta en boks startgass og spray langs røra fra turboen og inn til innsuget. Hvis turtallet plutselig øker har du funnet lekkasjen :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet November 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2010 Takk for svar. :) Jeg skal sjekke det idag. Håper virkelig ikke turboen er gåen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Turboen er ikke gåen, det er ingen lekkasjer... :/ Har tatt av booster`n og plokka av vacumslanger og satt på nye. Ingen effekt. flere forslag? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 du kan prøve og vaske luft filteret ditt eventuelt ta det av og prøve :) har vert borti noen tilfeller av VAG som lader mindre og mindre, og de har de hjelpt på vakse\bytte luft filteret :) men ingen garanttier for at det er problemet di da, men forsøket verdt :) Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Det er ikke n75 ventilen da? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet November 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Luftfiltret er ganske nytt, men det er stort da.. så skal bytte det uansett. Det er tukkla med absoulutt alt i motor rommet! Vi prøvde å rydde litt i kabler og slanger som ikke gikk til noe her en dag, men det er bare rot. vurderer å sette inn bilen til en i Trondheim, å se om han kan finne feilen. :) Hva i H...... er en n75 ventil?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Har ikke knota noe med N75 selv, men leser stadig at de som plundrer med turbotrykk bes om å sjekke denne. Er en magnetventil som styrer turbotrykket e.l. Hvis denne er defekt bør det vises om man leser av feilkoder. Er en tråd om n75'en her http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/176338-bytte-n75-ventil.html Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z3011 Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Lese av feilkoder bør kunne hjelpe uansett n74 eller andre feil. koster ikke mangen kronene, og kan spare deg for veldig mye banning. tipper den registrerer for høyt trykk, og går i nødmodus. struping av wg med orginal programvare er ikke noen god ide. har du prøvd å fjerne denne strupinga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet November 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Ja, Jeg må gjøre det.. wastegate klokka er (bombe) tukla med og ødlagte gjenger gjør at en ikke får stilt på den. staget sitter dønn fast, så må bytte den (og). Håper den er i orden til vårs. hadde tenkt å selge. Vært en del utgifter allerede på bilen. Vil helst selge en bil som går som den skal og det ikke er noen feil med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lisaceline Skrevet November 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Nå når jeg vet hva en N75 ventil er, så har vi sett på den... Det var to ledere som var defekte, så vi måtte lodde dem på nytt. Men ingen virkning av det. Skal den virkelig byttes?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.