VW newbie Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Har noen store problemer med bilen, og jeg aner ikke hva det er, håper det er noen her som vet eller kanksje har opplevd noe lignende selv. Er litt vankselig og forklare så bær over med meg :op Jeg kan kjøre noen minutter og motoren går helt fint, men så fort den er varm og jeg begynner å gasse litt, rundt 3500-4000 begynner den å hakke noe inni hampen, for så og bare dø ut, bare stopper. Så må jeg stå og vente litt for så og kjøre videre, også begynner den på igjen. Det begynte plutselig forrige uke. Det jeg har gjort er å bruke kondensfjerner først, så byttet jeg bensinfilter, så fordeler-lokk rotor og tennpluggledninger, og senest i dag byttet jeg forgasser. Ingenting har hjulpet noe særlig. Merket litt forskjell etter at jeg bytta forgasseren, den var ikke fullt så ille på sletter, men så fort jeg kommer i en oppoverbakke, begynner den å hakke og dør sakte ut. Nå vet jeg ikke mer selv. Noen med tips? Har en 82 modell cl, med 1500 motor Siter This is a signature mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;) mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 har du sjekket stiften?, kan være den. var det på min Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 hadde problem med stiften jeg også, men min bil reagerte på en helt annen måte. Fikk ikke startet med nøkkelen.... den måtte dras igang med bil.. Måtte faktisk over di turtalla du snakker om her for i det hele tatt å holde liv i bilen. jeg kan ha tro på bensin pumpa, eller flottøren... Kommer til å tenke på dette siden du sier problemene oppstår når du kjører turtall, og at den dauer i oppoverbakker.. hmm... Kunne høres ut som om bensin og luft ikke er venner lenger heller.. la oss ta et lite "ergo" --> sjekk benz tilførsel.:) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW newbie Skrevet Februar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by RSS har du sjekket stiften?, kan være den. var det på min Hmm, hvor/hva er stiften, er ikke sååå flink med bil serru doh Siter This is a signature mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;) mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by VW newbie Hmm, hvor/hva er stiften, er ikke sååå flink med bil serru doh hvis du tar av fordeler lokke og rotoren, der sitter det ett plastikklokk ta av det, under der sitter stiften. når du ser der skjønner du det. dra den litt ut så ser du på enden der sitter det en liten svart running, den skal være hel. hvis den ikke er det må du skifte stiften Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-audi gutten Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Når jeg hadde trøbbel med stiften så tok jeg av å kikka på stiften,denne så ikke slitt ut men den var slitt akkurat i midten men ikke utover på sidene,så vær nøye når du sjekker om den er slitt.. Siter 1979 Vw Golf 1982 Vw Golf cl 1983 Vw Transporter (aut.) 1985 Audi 100 1986 Audi 100 cc 2003 Audi A3 (bruksbil) ----------------------- x- 1983 Vw Golf Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 Du må sjekke om det er riktig åpning på stiften, skal være 2-3mm eller no, sjekk i håndboka eller reparasjonshåndbok.. Hadde samme problemet og justerte på stiften! nå går den som en klokke! Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW newbie Skrevet Februar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Takk for alle svar, byttet stiften og bensinpumpa i går, men ingen av delene hjalp noenting :( Det jeg la merke til er at det kommer veldig lite bensin inn i filteret og at det ser ut som om det er luft i den, noen som kan tenke seg noen andre løsninger? Siter This is a signature mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;) mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 1. coil. 2.pluggkabler. 3.plugger. 4.bensintilførsel. 5.kondens. 6.Høgg bilen. Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-audi gutten Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Jeg kan huske at når jeg kjøpte den ene golfen så kom jeg nesten hjem åsså stoppa den,så fikk jeg fram litt bensin å kjørte 10m så stoppa den igjen, da var det en ledning på coilen som var løs å dermed fikk den ikke skikkelig bensin mente di,for di satte den fast å etterpå sveiv den som en klokke.. Dette var en 1.6 forgasser. Siter 1979 Vw Golf 1982 Vw Golf cl 1983 Vw Transporter (aut.) 1985 Audi 100 1986 Audi 100 cc 2003 Audi A3 (bruksbil) ----------------------- x- 1983 Vw Golf Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Februar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2004 Stiften skal ha åpning på 0,4 mm. Jeg sleit med min bil, gikk som ei klokke, en dag ville den ikke starte, sjekket alt som kunne være gale, men etter to dager så jeg på stiften som var gått fra rett åpning til ingen åpning over natten, kjempegøy. Sjekk stiften. Bladmål koster 17,50 på biltema, kjøp og få de rette 0,4 mm erene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg