Gå til innhold

Argh

Ranger emnet


VW newbie

Anbefalte innlegg

Har noen store problemer med bilen, og jeg aner ikke hva det er, håper det er noen her som vet eller kanksje har opplevd noe lignende selv.

 

Er litt vankselig og forklare så bær over med meg :op

 

Jeg kan kjøre noen minutter og motoren går helt fint, men så fort den er varm og jeg begynner å gasse litt, rundt 3500-4000 begynner den å hakke noe inni hampen, for så og bare dø ut, bare stopper. Så må jeg stå og vente litt for så og kjøre videre, også begynner den på igjen. Det begynte plutselig forrige uke. Det jeg har gjort er å bruke kondensfjerner først, så byttet jeg bensinfilter, så fordeler-lokk rotor og tennpluggledninger, og senest i dag byttet jeg forgasser. Ingenting har hjulpet noe særlig. Merket litt forskjell etter at jeg bytta forgasseren, den var ikke fullt så ille på sletter, men så fort jeg kommer i en oppoverbakke, begynner den å hakke og dør sakte ut. Nå vet jeg ikke mer selv. Noen med tips?

 

Har en 82 modell cl, med 1500 motor

This is a signature

 

mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;)

mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde problem med stiften jeg også,

men min bil reagerte på en helt annen måte.

Fikk ikke startet med nøkkelen.... den måtte dras igang med bil..

Måtte faktisk over di turtalla du snakker om her for i det hele tatt

å holde liv i bilen.

 

jeg kan ha tro på bensin pumpa, eller flottøren...

Kommer til å tenke på dette siden du sier problemene oppstår

når du kjører turtall, og at den dauer i oppoverbakker..

hmm...

 

Kunne høres ut som om bensin og luft ikke er venner lenger

heller..

 

la oss ta et lite "ergo" --> sjekk benz tilførsel.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW newbie

 

Hmm, hvor/hva er stiften, er ikke sååå flink med bil serru doh

 

hvis du tar av fordeler lokke og rotoren, der sitter det ett plastikklokk ta av det, under der sitter stiften. når du ser der skjønner du det. dra den litt ut så ser du på enden der sitter det en liten svart running, den skal være hel. hvis den ikke er det må du skifte stiften

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde trøbbel med stiften så tok jeg av å kikka på stiften,denne så ikke slitt ut men den var slitt akkurat i midten men ikke utover på sidene,så vær nøye når du sjekker om den er slitt..

1979 Vw Golf 1982 Vw Golf cl

1983 Vw Transporter (aut.) 1985 Audi 100

1986 Audi 100 cc 2003 Audi A3 (bruksbil)

-----------------------

x- 1983 Vw Golf Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, byttet stiften og bensinpumpa i går, men ingen av delene hjalp noenting :( Det jeg la merke til er at det kommer veldig lite bensin inn i filteret og at det ser ut som om det er luft i den, noen som kan tenke seg noen andre løsninger?

This is a signature

 

mk1 1,5 cl 1982, 133000 m/servicehefte, servo, godbil ;)

mk2 1,6 cl 1986, fantastisk førstebil, kjørt i hjel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan huske at når jeg kjøpte den ene golfen så kom jeg nesten hjem åsså stoppa den,så fikk jeg fram litt bensin å kjørte 10m så stoppa den igjen, da var det en ledning på coilen som var løs å dermed fikk den ikke skikkelig bensin mente di,for di satte den fast å etterpå sveiv den som en klokke.. Dette var en 1.6 forgasser.

1979 Vw Golf 1982 Vw Golf cl

1983 Vw Transporter (aut.) 1985 Audi 100

1986 Audi 100 cc 2003 Audi A3 (bruksbil)

-----------------------

x- 1983 Vw Golf Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiften skal ha åpning på 0,4 mm. Jeg sleit med min bil, gikk som ei klokke, en dag ville den ikke starte, sjekket alt som kunne være gale, men etter to dager så jeg på stiften som var gått fra rett åpning til ingen åpning over natten, kjempegøy. Sjekk stiften.

Bladmål koster 17,50 på biltema, kjøp og få de rette 0,4 mm erene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår