Gå til innhold

Brekke med elektrisk brekk

Ranger emnet

flatpedal

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

Nå var jeg ute og kjørte med denne bilen igjen, 2010-modell Passat. Kjørte mamma og pappa på fest. Det snødde jo i kveld, så jeg fikk lyst til å sladde på vei tilbake. Derfor skrudde jeg av ESP (displayet sier ESP aus). Men tror dere ikke den helvetes ESP fortsatt var tilstede? Helt umulig å sette opp en sladd. Antispinn derimot, den ble borte, så jeg kunne spole av hjertens lyst (hvor gøy er det liksom?).

Altså:

ESP knapp på = ESP + antispinn i drift

ESP knapp av = ESP i drift

Drittbil.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det er en drittbil fordi den har sikkerhetssystemer? Må være noe av det teiteste jeg har hørt. Og om du tror at bilene ikke tar skade av det over lengre tid er du passe naiv. Sier seg selv at det røyner på alt fra understell til hjullagre og diverse annet ved alt annet enn normal kjøring.

Kjøp deg ei gammel kjerre selv da vet du, så kan du herje så mye du vil.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min A4 2010 mod så må jeg holde inne ESP knappen i ca 20 sek. Da slår alt seg av. Trykker du bare på knappen så slår kun Antispinn seg av.

Elektriske brekket er etter min mening ubrukelig til annent enn park-brems og bakkestarthjelp..

Derfor kjøpte jeg quattro!

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittbil fordi ESP fortsatt er påslått selv om det er en ESP-knapp som tilsynelatende skal skru av systemet.

Prøv å hold knappen inne. Mener ESP også kunne slås av på min -07 Passat, men kan ikke huske hvor mye jeg prøvde, siden det likevel var el. håndbrekk og forhjulsdrift. På A6'n står det at ESP'n går av når du holder knappen inne, men føler likevel den ikke er helt av. Men får lekt seg litt så lenge antispinn er av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brekksladdet med elektronisk brekk. Bare å vippe på bryteren, så skrur brekket seg på. Det var med en leiebil, og jeg har leid både A6 og Passat stasjonsvogn i fjor, så jeg husker ikke hvem av dem jeg sladdet med. Men bryteren fungerte utmerket :)

Vet dog ikke hvor lenge man kan ha den på før den skrur seg av. Når jeg vippet på bryteren slo i hvert fall brekket seg på, selv om jeg var i fart!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider