Gå til innhold

Lurer på hvor støydempende denne supersprint potta er..

Ranger emnet

clintern

Anbefalte innlegg

Regner med at det ikke var et seriøst svar munin ;)

Jeg er ganske grønn når det gjelder deler til bil så jeg trenger et tydelig svar på "godt" norsk :)

Hvis vi sier at bilens eksossystem er orginalt fra motor til mellompotte/demper, og jeg tester lyden både uten og med supersprint anlegget.

Hvordan trur dere det vil låte når jeg starter bilen og ruser motorn uten potta? Mye støy?

Har hørt at en løsning kan være å bytte midtre potte med en rørløsning, men det vil kanskje bråke litt mye??

Tenkte kanskje jeg kunne gjøre det sånn, vil da den bakre supersprint potta klare å "jevne" ut støyen til det lovlige nivået?

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter endepotte med avtagbar lyddemper da..

Det blir montert det på min E30 325 i morgen.

Skjønner ikke hvorfor du vil dempe lyden?! Det er jo bare å fylle potta med stålull når du skal inn på kontroll det....

:???:

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med " viper" potta på min (den nederste) bmw 328. Den brummer med grei lyd når man står stille men når jeg gir på blir det mer herlig spiss lyd (litt av samma lyden som de italienske skjønnhetene med hest)

Gi deg et godt råd....ikke bygg et anlegg som bråker noe sinnsykt. Gøy første dagene men så blir det bare sinnsykt irriterende.

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne potta demper litt mindre enn den originale, men ikke for mye. Det er antallet potter og lengden på de som bestemmer hvor mye lyden dempes.

Men hvorfor ikke bytte ut hele anlegget med et komplett, i stedet for å bare bytte den bakre?

Supersprint garanterer for kvaliteten, og effektøkningen. Du merker kanskje ikke så mye på hestekreftene, men du merker det på dreiemomentet og responsen på bilen. Den drar bedre.

Lykke til i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen det er snakk om er en Golf 3 1.6l 100hk.

Den er ikke av de raskeste bilene på gata så jeg skal satse mer på styling, men først lyd.

Har en sånn dyp lyd ved aks. og det bråker jo mer enn en standard potte, men det holder ikke.

Må ha noe mer sånn at alle på gata snur seg etter meg ;)

Siden jeg ikke trekker oppmerksomheten til folk med bilen i og med at det er en "vanlig" bil så må jeg ty til andre metoder :D

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eye Candy

beste å gjøre vis du er av typen som liker så høy lyd at du ikke kan snakke med han ved siden av deg når motoren går på tomgang er å bare å bruke et rett rør hele veienviolin

Har ikke tenkt å cruise rundt i gatene og låte som et jagerfly da :P

Av hensyn til bilforumet og den Norsk Stats regler så holder jeg meg til den lovlige støygrensen :)

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Remus og Supersprint er at SS gir en pen, mer snerten lyd (og ikke brummer unormalt høyt ved tomgang) mens Remus pottene gir mer lyd og virker kraftigere...

Det skal også nevnes at Remus er billige fordi disse er ikke i gjennomført rustfritt stål som de dyrere konkurrentene...

Remus har feit logo da... :)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider