Gå til innhold

Seiping i Oslo og omegen?

Ranger emnet

Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

Er 285/75-16" som skal seipes. Er jo mere eller mindere umulig å finne bra vinterdekk i den dimen. Så har bestilt meg BF Goodrich All-Terrain T/A KO og seiper disse for bedre grep på glatta.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått dekka ennå. Bestilte de på fredag som var og det er leveringstid. Mysen er ett stykke og kjøre da. Men hvis jeg ikke finner/hører noen som fikser god pris nærmere meg innen jeg får dekka så slår jeg på tråden.

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Får hvertfall Discoverer STT i den dimen som er M+S merket.

Beste hadde vært Kumho KC11 som faktisk ER vinterdekk i den dimen men fant ingen som kunne skaffe det.

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke seiping var lov på personbiler jeg?

Nå er dette en Tahoe og ifølge regelverket så er den en lett lastebil;) Ergo ingen personbil:)

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å seiping e får nokka :P

hehe

Seiping er kort fortalt å kutte mønster i dekka så den får bedre grep på vinteren. Når du kommer opp i litt store dimensjoner så er det vanskelig å finne vinterdekk. Derfor seiper man dekket.

Hvis du ser på ett piggfritt dekk ser du masse tversover gående spor i rullebanen på dekket ditt. Disse små tynne sporene er seiping.

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hvertfall Discoverer STT i den dimen som er M+S merket.

Beste hadde vært Kumho KC11 som faktisk ER vinterdekk i den dimen men fant ingen som kunne skaffe det.

Dekk som STT er m+s-merket, men ikke et vinterdekk. Amerikanske vinterdekk er merket med snøstjerne inni et fjell. Ref: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://i28.photobucket.com/albums/c245/BigBadMagnum99/severe_snowflake.gif&imgrefurl=http://www.jk-forum.com/showthread.php%3F86096-Snow-tyres&usg=__nSH_WaGdAX2H5lgetzU09l1zrHs=&h=162&w=158&sz=6&hl=no&start=0&zoom=0&tbnid=6Gs0bORj6y3SSM:&tbnh=98&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dtire%2Bm%252Bs%2Bsnowflake%26um%3D1%26hl%3Dno%26biw%3D1259%26bih%3D818%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=545&vpy=139&dur=3516&hovh=98&hovw=96&tx=93&ty=69&ei=2froTLacBsuUOq_zqYkK&oei=2froTLacBsuUOq_zqYkK&esq=1&page=1&ndsp=22&ved=1t:429,r:2,s:0

Cooper Discoverer M+S ser slik ut, og er et litt bedre vinterdekk enn STT (nedenfor):

mplusss.jpg

discoverereSTT.jpg

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider