Gå til innhold

hvor blir det av nye styling/tuning spill?

Ranger emnet

wildstyle

Anbefalte innlegg

det finst forskjellige typer bilspill.

lister opp litt forskjellig under...

1) "styling/tuning spill" du har de spillene der du kjøper deg en orginal bil og kan style de opp med alt fra fete widebodykits til instrumentskiver i tilegg til tuning med masse forskjellig. spill som f.eks "need for speed underground serien, juiced serien og import tuner challenge.

der du gradvis bygger opp bilen og kjører rundt i byer eller baner i forskjellige typer løp som sprint, drift, drag og circuit for å nevne noen. også i disse spillene hører man også lydene godt, og gjerne avsluttet med en flott "ptsjj" for hver gang man slipper gassen.

1244923439_img_13132_juiced2demo.jpg

2) "simulator spillene" spillene som forza, gran turismo, project gotham racing og kanskje også test drive unlimited og need for speed shift.

i disse spillene er styling lite viktig med mindre bilen kan få bedre grep eller aerodynamikk med det. forza skiller seg litt ut her fra de andre siden her er det faktisk endel som kan modifiseres, men du har til tider lyst til å gjøre mer.

i disse spillene kjører du stort sett rundt og rundt de samme banene om igjen og om igjen, noe som etter hvert jeg synst blir veldig ensformig.

site_gran-turismo-5-ss-192.jpg

3) "kræsje og urealistisk spillene" spill som burnout serien og blur. ikke det att eg har spilt så mye annet enn burnout et par ganger, men veldig ensformig å trist å hele tiden knuse bilen i mange deler.

burnout_revenge_360_02.jpg

er sikkert noen underkategorier og blandekategorier, men nå skal jeg komme til poenget...

etterhvert som du leser dette vil du nok skjønne at underground 2 er et av mine favorittspill, men det trenger å fornyest litt og gjerne med detaljer fra andre spill.

jeg synest det er nå veldig lenge siden det har kommet et spill som hører til i kategori 1 med styling og tuning, og så vidt jeg vet så er det ikke planlagt noe heller.

jeg savner rett og slett ett spill der de samler de populære "gatebilene" og slenger ut med massevis av deler fra diverse styling og tuning som man kan kjøpe gradvis og "unlocke" etterhvert som man blir bedre, klarer et spesielt oppdrag eller lignende slik som i underground 2.

jeg savner også å kunne ta bilen min ut på i en by, tettsted, riksveier og lukkede baner, altså en variasjon av forskjellige kjøremåter. og at løpene er i forskjellige kategorier som a til b, drifting, circuit og drag. evt også andre ting som f.eks hentet fra test drive unlimited, kjøre folk hit og dit, levere biler, getaway sjofør etc.

jeg savner også å høre lydene av gatebil, med store bråkepotter og lydene turbo og dumpventil, dette hører man såvidt i forza og er vel helt borte i noen spill. i juiced 2 og underground hører man lydene godt, og det er mye av opplevelsen:thumb

det som og hadde vert fint hadde vært å få bygget bil på flere måter, med det mener jeg for eksempel "stance"-looken med lav og relativt orginale med dekkstrekk og kantfelger. eller for å sitte ting litt på kanten "pakkis-look" med plastikk som ikke nødvendigvis passer godt til bilen. og selfølgelig alle kategoriene i mellom, med racing, show og shine og kanskje også en harry "billig" måte med sota lykter, kappa fjærer og plysj :tannløs:

hadde og vært gøy om spillet fulgte et klokkeslett som gjorde at det var mye traffik på morningen og ettermiddagen og mindre utover kveldene og nettene, og at vær og førerforhold også forandrer seg, gjerne ha med snø og årstider også kanskje...

altså savner jeg et spill med et bredt spekter av felger som kan lakkeres på mange måter (slik som i midnight club: LA), Fargekartene er veldig gode på flere av de nye spillene, men synst fargekartene fra juiced 2 er veldig enkelt og bra.

bil utvalget er jo veldig bra på mange spill, men de såkalla vanlige bilene som er med og legg gjerne til cosworther, volvoer, opel +++ og kanskje også noen veteranbiler som 240z, ascona, taunus etc.

det ble jo egentlig et veldig langt "hjertesukk" dette =P

men synes altså at det er lenge siden vi har fått et sånt spill på markedet.

er det flere enn meg som også lengter etter et nytt slik spill, eller er alle helt godt over til forza og gran turismo?

hadde vært morro å også høre deres syn på saken og deres ideer :thumb

skriv i vei folkens :)

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til krav da!;)

I Forza er det jo store muligheter for styling. I Midnight Club LA har du og muligheten, men å prøve å lage noe som er riktig "stance"messig er umulig. Setter du på 24" felger kan du senke til du blør, men setter man på 13" eller 14" med lavprofil kan man ikke senke like mye. Hjula sitter og altfor langt inn i hjulbuen, uansett om man setter på dekk i bredest mulig dimensjon.

Grunnen til at det ikke er styling som er hovedfokuset, er nok pga. at det har gått av moten. Plastikk var jo det store i 2000, og spesielt etter FnF-filmene kom.

Underground var jo greit nok, spilte både 1ern og 2ern ganske mye, Juiced har elendig kjørefølelse, ble rett og slett irritert av å spille.

NFS: Carbon og Undercover har vel og noe styling.

Har du prøvd Forza 3? Mange biler og store muligheter.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilltype nummer 1 har gått av moten. Dessverre... Når det gjelder å kjøre rundt i forskjellige landskap så kommer jo TDU2 til å bli spillet å kjøpe.

På simulatorfronten er det Forza som gjelder akkurat nå, og det er vel også det beste spillet nå til dags når det gjelder modifisering av biler. Du har en god del felger (burde vært flere typer) som kan lakkeres og ha forskjellig størrelse. Du kan stille inn hjulvinkler og få masse camber om du har lyst, og du kan ha en fullstendig opprica bil hvis du liker det.

Årets kræsjespill får du i NFS: Hot Pursuit, som har samme utviklerne som burnout-serien. Demoen lover godt for å si det sånn!

Men ellers så er det ingen spill som har akkurat det du nevner til slutt. Det er også noe vi har diskutert over xbox live noen ganger. Man kan vel egentlig skjønne at det ikke er et slikt spill og, fordi markedet blir for lite i forhold til utviklingskostnader osv.

Men vi kan jo håpe :)

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel prøvd eller har så godt som alle spillene med styling som finst på markedet i norge.

har forza 3, er et veldig bra spill, men blir så ensformig å kjøre rundt på lukkede baner uten trafikk, og skulle gjerna hatt muligheten for mer forskjellig styling.

midnight club L.A som er vel det siste spillet innenfor gatebil sjangeren som kom ut er og veldig bra, men litt lite utvalg av biler.

problemet er ikke at de spillene som er på markedet er dårlige, de er ganske gode, men jeg har nok godt lei av de, så hadde håpt at noen tok tak i dette å krysset litt forskjellige spill.

for jeg er sikker på at markedet for styling fremdeles er der, kanskje ikke mest blandt oss som er passert 18, men er jo også utrulig mange barn som spiller bilspill og de liker jo mye plastikk =P

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for jeg er sikker på at markedet for styling fremdeles er der, kanskje ikke mest blandt oss som er passert 18, men er jo også utrulig mange barn som spiller bilspill og de liker jo mye plastikk =P

Akkurat det tror jeg er like variert samme hvilken side av 18 år du er. Tror både unger og voksne lier bilspill med og uten plastikk.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider