Gå til innhold

Rockford fosgate p3 212

Ranger emnet

krisasagen

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring og peiling på Rockford Fosgate p3 212, sammens med Rockford Fosgate R1000-1D mono blokk? forsterkern er på 1000 watt i 2ohm og subben tåler 500 watt, kan jeg lett sprenge subben min?

Dynabel sin 1,5 farad kondensator, funker den fint?

Folk sier at jeg burde bytte dynamo, vitsen i det når man bruker kondensator?

Kan gjerne skrive viktige ting om bilstereo om dere vet noe:)

Jeg har ingen bil enda, men vurdera en audi a3 eller a4.. har allerede kjøpt subben og forsterkern. lager ei "perfekt" kasse til subben på skolen, ca. 30 liter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller liten rolle hva forsterkeren din gir i 2 ohm, når P3D212 enten kan kobles i 4 ohm eller 1 ohm. Men selv koblet i 4 ohm vil nok forsterkeren fungere godt allikavel, men skulle du hatt ut opptil 1000 watt av monoblokka skulle du nok kjøpt en P3D412 isteden, den kan kobles i 2 ohm.

Eventuelt kan du jo kjøpe en P3D212 til uten å nødvendigvis måtte skifte forsterker, om du ikke har kommet igang med kassebyggingen ennå. Noe jeg forøvrig ville ventet med til du faktisk har en bil å sette den i, slik at den a) passer perfekt i bagasjerommet, og ikke minst b) at det blir mulig å få den inn i bagasjerommet...

Kondensator trenger du ikke, bruk kraftige nok kabler til forsterkeren så blir kondisen helt overflødig. Kondiser er vel mest en kompleks-justeringsgreie til de som har en litt liten... ja du veit.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Spiller liten rolle hva forsterkeren din gir i 2 ohm, når P3D212 enten kan kobles i 4 ohm eller 1 ohm. Men selv koblet i 4 ohm vil nok forsterkeren fungere godt allikavel, men skulle du hatt ut opptil 1000 watt av monoblokka skulle du nok kjøpt en P3D412 isteden, den kan kobles i 2 ohm.

Eventuelt kan du jo kjøpe en P3D212 til uten å nødvendigvis måtte skifte forsterker, om du ikke har kommet igang med kassebyggingen ennå. Noe jeg forøvrig ville ventet med til du faktisk har en bil å sette den i, slik at den a) passer perfekt i bagasjerommet, og ikke minst b) at det blir mulig å få den inn i bagasjerommet...

Kondensator trenger du ikke, bruk kraftige nok kabler til forsterkeren så blir kondisen helt overflødig. Kondiser er vel mest en kompleks-justeringsgreie til de som har en litt liten... ja du veit.

Tusen takk for svaret, kanskje litt lenge siden nå, men jeg lurer på beste måten å koblen den på? 1 eller 4 ohm? Har også fått meg bil no :D bmw 520 e39 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ekstra batteri skader jo ikke^^

Hvis det ikke er oppgitt noen effekt på forsterkeren i 1ohm, så burde du heller ikke koble elementet i 1ohm. Eneste alternativet du har da er 4ohm. Eller kjøpe et element til, og parallellkoble dem til 2ohm.

Jeg kjøper nytt batteri:)

for å få 4 ohm skal jeg da koble - fra ene spolen til + på den andre, også + fra den ene til + på terminal å - fra den andre til - på terminal?

monoblokka mi har 2 kanaler, skal jeg ta - fra ene og + fra andre kanelen da?

Endret av krisasagen
Fikk brev fra en gutt her, så jeg dropper kondensatoren og kjøper meg nytt batteri :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøper en 1,5 farad kondensator med en kompis :) så gidder ikke ekstra bateri :)

for å få 4 ohm skal jeg da koble - fra ene spolen til + på den andre, også + fra den ene til + på terminal å - fra den andre til - på terminal?

monoblokka mi har 2 kanaler, skal jeg ta - fra ene og + fra andre kanelen da?

Koblingen din på suben er rett.

Monoblokka di har selfølgeligt ikkje 2 kanaler. Monoblokk har 1 kanal. 2-kanals forsterker har 2- kanaler.

Monoblokka di har nok 2 tilkoblingspunkter. Det er for at det skal være lettere å koble til fleire ledninger.

Begge minusene er koblet sammen inni forsterkeren.

Det same gjelder plussene.

So det er berre å velge og vrake i kva slags minus eller pluss du skal velge

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...