krisasagen Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Noen som har erfaring og peiling på Rockford Fosgate p3 212, sammens med Rockford Fosgate R1000-1D mono blokk? forsterkern er på 1000 watt i 2ohm og subben tåler 500 watt, kan jeg lett sprenge subben min? Dynabel sin 1,5 farad kondensator, funker den fint? Folk sier at jeg burde bytte dynamo, vitsen i det når man bruker kondensator? Kan gjerne skrive viktige ting om bilstereo om dere vet noe:) Jeg har ingen bil enda, men vurdera en audi a3 eller a4.. har allerede kjøpt subben og forsterkern. lager ei "perfekt" kasse til subben på skolen, ca. 30 liter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 (endret) Spiller liten rolle hva forsterkeren din gir i 2 ohm, når P3D212 enten kan kobles i 4 ohm eller 1 ohm. Men selv koblet i 4 ohm vil nok forsterkeren fungere godt allikavel, men skulle du hatt ut opptil 1000 watt av monoblokka skulle du nok kjøpt en P3D412 isteden, den kan kobles i 2 ohm. Eventuelt kan du jo kjøpe en P3D212 til uten å nødvendigvis måtte skifte forsterker, om du ikke har kommet igang med kassebyggingen ennå. Noe jeg forøvrig ville ventet med til du faktisk har en bil å sette den i, slik at den a) passer perfekt i bagasjerommet, og ikke minst b) at det blir mulig å få den inn i bagasjerommet... Kondensator trenger du ikke, bruk kraftige nok kabler til forsterkeren så blir kondisen helt overflødig. Kondiser er vel mest en kompleks-justeringsgreie til de som har en litt liten... ja du veit. Endret November 6, 2010 av TransMedia Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisasagen Skrevet November 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2010 Spiller liten rolle hva forsterkeren din gir i 2 ohm, når P3D212 enten kan kobles i 4 ohm eller 1 ohm. Men selv koblet i 4 ohm vil nok forsterkeren fungere godt allikavel, men skulle du hatt ut opptil 1000 watt av monoblokka skulle du nok kjøpt en P3D412 isteden, den kan kobles i 2 ohm. Eventuelt kan du jo kjøpe en P3D212 til uten å nødvendigvis måtte skifte forsterker, om du ikke har kommet igang med kassebyggingen ennå. Noe jeg forøvrig ville ventet med til du faktisk har en bil å sette den i, slik at den a) passer perfekt i bagasjerommet, og ikke minst b) at det blir mulig å få den inn i bagasjerommet... Kondensator trenger du ikke, bruk kraftige nok kabler til forsterkeren så blir kondisen helt overflødig. Kondiser er vel mest en kompleks-justeringsgreie til de som har en litt liten... ja du veit. Tusen takk for svaret, kanskje litt lenge siden nå, men jeg lurer på beste måten å koblen den på? 1 eller 4 ohm? Har også fått meg bil no :D bmw 520 e39 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuiNlan Skrevet November 16, 2010 Rapporter Share Skrevet November 16, 2010 (endret) Et ekstra batteri skader jo ikke^^ Hvis det ikke er oppgitt noen effekt på forsterkeren i 1ohm, så burde du heller ikke koble elementet i 1ohm. Eneste alternativet du har da er 4ohm. Eller kjøpe et element til, og parallellkoble dem til 2ohm. Endret November 16, 2010 av QuiNlan Siter -Odd Ivar www.eikensbilstereo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisasagen Skrevet November 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2010 (endret) Et ekstra batteri skader jo ikke^^ Hvis det ikke er oppgitt noen effekt på forsterkeren i 1ohm, så burde du heller ikke koble elementet i 1ohm. Eneste alternativet du har da er 4ohm. Eller kjøpe et element til, og parallellkoble dem til 2ohm. Jeg kjøper nytt batteri:) for å få 4 ohm skal jeg da koble - fra ene spolen til + på den andre, også + fra den ene til + på terminal å - fra den andre til - på terminal? monoblokka mi har 2 kanaler, skal jeg ta - fra ene og + fra andre kanelen da? Endret November 20, 2010 av krisasagen Fikk brev fra en gutt her, så jeg dropper kondensatoren og kjøper meg nytt batteri :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 19, 2010 Rapporter Share Skrevet November 19, 2010 jeg kjøper en 1,5 farad kondensator med en kompis :) så gidder ikke ekstra bateri :) for å få 4 ohm skal jeg da koble - fra ene spolen til + på den andre, også + fra den ene til + på terminal å - fra den andre til - på terminal? monoblokka mi har 2 kanaler, skal jeg ta - fra ene og + fra andre kanelen da? Koblingen din på suben er rett. Monoblokka di har selfølgeligt ikkje 2 kanaler. Monoblokk har 1 kanal. 2-kanals forsterker har 2- kanaler. Monoblokka di har nok 2 tilkoblingspunkter. Det er for at det skal være lettere å koble til fleire ledninger. Begge minusene er koblet sammen inni forsterkeren. Det same gjelder plussene. So det er berre å velge og vrake i kva slags minus eller pluss du skal velge Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisasagen Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Testet subben i går, men det kom ikke noe trykk ut av den, elementet bevegde seg som bare det.. noen som vet hva som kan være gale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Har du kasse? Kva har du innstilt filtrene til? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisasagen Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 ja, jeg har kasse. jeg vet ikke hva filtrene er stillt inn til siden jeg testet det i min bror's bil som har dobbel p2. hannes spilla perfekt. Vi testa ikke elementa i lag, jeg har en p3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2010 Korleis har du koblet spolene? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisasagen Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2010 (endret) - fra ene spolen til + på den andre, også + fra den ene til + på terminal å - fra den andre til - på terminalr :) 4 ohm Endret Desember 13, 2010 av krisasagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg