tarjeidro Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Idag når jeg skulle starte min golf 1.8 gl etter å ha vært inne på butikken en tur, startet motoren opp men døde rett etterpå igjen. Jeg måtte sitte å fikle lenge på tenningen før den startet skikkelig OG HOLDT SEG IGANG. Når jeg vrir om er det ikke varseltegn eller noe, men bilen starter og dør igjen med en gang. Jeg må altså starte den og vri tenningen et par millimeter tilbake for at den skal klare å holde seg igang. Var iallefall sånn jeg fikk den til å holde seg igang. Noen som vet hva dette er / vært borti før? TAKK på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Om bilen starter, og stopper igjen etter 2 sekunder er det trolig startsperre problem. Løsningen er å bytte spolen rundt tenningslåsen som kommuniserer med nøklen. Om du må fikle med nøklen, tyder det imidlertid på at tenningslås bakstykket er dårlig. Typisk feil. For å bytte denne må du av med ratt brytere og tenningslås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet November 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Om bilen starter, og stopper igjen etter 2 sekunder er det trolig startsperre problem.Løsningen er å bytte spolen rundt tenningslåsen som kommuniserer med nøklen. Om du må fikle med nøklen, tyder det imidlertid på at tenningslås bakstykket er dårlig. Typisk feil. For å bytte denne må du av med ratt brytere og tenningslås. Må fikle holde nøkkelen i ett "hakk" for at bilen skal kunne startes...er helt umulig å få den igang..må prøve lenge! Hva er dette bakstykket og hvor får jeg tak i det?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Hva er dette bakstykket og hvor får jeg tak i det?:) Jeg har kjøpt på Meca.no for ca 200 Kr. Alternativt Møller - litt dyrere. Veiledning for skifte: http://www.bilforumet.no/teknisk/246187-bakstykke-tenningslas.html#post2675954 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet November 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 (endret) Jeg har kjøpt på Meca.no for ca 200 Kr.Alternativt Møller - litt dyrere. Takk for svarene dine!!:) Jeg er lite teknisk av meg, men det står ikke "bakstykke" på noen av delene på MECA. Hva er det egentlige navnet på den?:) EDIT: OM jeg får start på bilen og lar den gå en liten stund og stopper den igjen, starter den lett opp igjen uten problem. Det er når den har stått en stund det ikke fungerer som det skal! Endret November 7, 2010 av tarjeidro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 7, 2010 Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 MECA delenummmer: 1216-1009050013 Jeg kjøpte også en av NorskBildelsenter en gang, Spansk fabrikat. Den måtte byttes igjen etter noen måneder. Den fra Meca hadde russiske bokstaver på posen og virker bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet November 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 MECA delenummmer: 1216-1009050013 Mulig jeg er helt blind men finner ikke denne delen under Golf 3 på MECA sine sider, har skrevet inn reg.nr også.. :s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sinko Skrevet November 7, 2010 Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 i stede for å bruker reg. nr. som søke ting på meca velg heller MECA artikkelnummer=) Her er link:) Siter VW Golf 1.8=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet November 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 i stede for å bruker reg. nr. som søke ting på meca velg heller MECA artikkelnummer=) Her er link:) Igjen er jeg helt blind og klarer ikke å se hvor jeg bestiller denne delen. forresten, Golfen står nå, går ikke ann å starte den i det hele tatt..... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sinko Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Ah tror kanskje du må ha en bruker hos dem, gudene vet hvordan man fikser det, du kan jo som alltid blir nevnt overalt f.eks dra til en eller annen bilslakter og spørre pent der vel=)evt straka veien til møller. Siter VW Golf 1.8=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Ah tror kanskje du må ha en bruker hos dem, gudene vet hvordan man fikser det, du kan jo som alltid blir nevnt overalt f.eks dra til en eller annen bilslakter og spørre pent der vel=)evt straka veien til møller. Skal ta bytte på Johnsen bil (Møller) i Harstad, regner med det blir iallefall 1 times arbeid å få det gjort.. Men takk for hjelpen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg