Gå til innhold

fj.styrt sentralås vectra b

Ranger emnet

aysaleem

Anbefalte innlegg

hey!

har en 97- vectra b. har et problem med fj.styrt sentrallås. Den funker på alle dørere unntatt førerdøra. Kan låse med nøkkel. Da funker alt perfekt. Men når jeg bruker fjernkontroll funker den ikke på fører døra, dermed låser den de andre dørene og låser de opp igjen siden fører døra er fortatt ulåst. Noen som aner hva det lkan være?? Underlig at den funker med nøkkel men ikke kontroll. noen som har peiling? hvordan evt fikse??

takker på forhåd for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har enten et ledningsbrudd eller så er motoren gåen i førerdøra. grunnen til at det funker når du bruker nøkkel er at du da tvinger motoren ned og da registrerer resten av dørene at den er låst og da holder de seg låst. når du trykker på fjernkontrollen går ikke motoren i førerdøra ned, og da registrerer resten av dørene at førerdøra er åpen, og siden denne døra styrer resten, låser alle de andre 3 dørene seg for så å låse seg opp igjen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har noe av det samme problemet på min 96. Etter å ha stilt fjernkontroll opp mot bilen fungerer det å låse bilen men når jeg låser opp så låses førerdøra bare nesten opp. Må da ty til nøkkelen. Etter at jeg har gjort det så fungerer ikke fjernkontrollen lenger.

Noen ganger når jeg låser døra med nøkkel så låser alle dørene seg men så låser deg seg opp igjen. Det er kanskje fordi hoveddøra ikke låser seg skikkelig...? Den bør jo gjøre det med nøkkel...

Men etter å ha testet et par ganger, eller å holdt nøkkelen i låst posisjon litt ekstra så pleier det å gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider