Ksveggen Skrevet November 7, 2010 Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 (endret) Var på "langtur" i dag med min s4 og plutelig bare døde all motorkraft ut. Hadde vel kjørt i kansje 3 timer, lå i en rekke med biler med jevn gass og pluteslig måtte jeg bare svinge ut på en busslomme fordi jeg merket at motorkraft var borte. Den stoppet ikke, men ville ikke gå skikkeli, fikk ikke til å ruse over 1500rpm.. Gikk litt på tomgang i ca 15sek før den stoppet av seg selv. Prøvde så å starte, var litt etter de første gangene jeg prøvde men så ville den ikke i det heletatt... Kan nevne at det første som slo meg var bensinpumpe, men fant en 13mm der jeg sto og fikk åpnet returkobling på fuelrail, var bra med trykk der iallefall.. Forslag anyone? Endret November 7, 2010 av Ksveggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Ksveggen skrev: Var på "langtur" i dag med min s4 og plutelig bare døde all motorkraft ut. Hadde vel kjørt i kansje 3 timer, lå i en rekke med biler med jevn gass og pluteslig måtte jeg bare svinge ut på en busslomme fordi jeg merket at motorkraft var borte. Den stoppet ikke, men ville ikke gå skikkeli, fikk ikke til å ruse over 1500rpm.. Gikk litt på tomgang i ca 15sek før den stoppet av seg selv. Prøvde så å starte, var litt etter de første gangene jeg prøvde men så ville den ikke i det heletatt... Kan nevne at det første som slo meg var bensinpumpe, men fant en 13mm der jeg sto og fikk åpnet returkobling på fuelrail, var bra med trykk der iallefall.. Forslag anyone? Kan jo være katalysatoren Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny1988 Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Ksveggen skrev: Var på "langtur" i dag med min s4 og plutelig bare døde all motorkraft ut. Hadde vel kjørt i kansje 3 timer, lå i en rekke med biler med jevn gass og pluteslig måtte jeg bare svinge ut på en busslomme fordi jeg merket at motorkraft var borte. Den stoppet ikke, men ville ikke gå skikkeli, fikk ikke til å ruse over 1500rpm.. Gikk litt på tomgang i ca 15sek før den stoppet av seg selv. Prøvde så å starte, var litt etter de første gangene jeg prøvde men så ville den ikke i det heletatt... Kan nevne at det første som slo meg var bensinpumpe, men fant en 13mm der jeg sto og fikk åpnet returkobling på fuelrail, var bra med trykk der iallefall.. Forslag anyone? Prøv å ta ut kontakt til Luftmengdemåler å sjekk om den går bedre , om den gjør d så kan det være denne. Få sjekket lambdasonde ! Hadde akkurat samme problemet på min A4 1.8T som du beskriver og da var det lambdasondet ! Håper dette var til hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ksveggen Skrevet November 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Etter litt feilsøking har fant jeg brudd på jordinga til bensinpumpa, var ikke brudd i isolasjonen men i kopperet...:/ fikset dette, men bensinpumpa vil fortsatt ikke starte. Sikring er ok og rele slår inn ved tvangskjøring men det virker som om at det ikke kommer strøm inn til rele'et?!? Kommer strømmen til rele'et fra tenningslåsen? Står sikringen etter pinne nr 87 og har pinne 85 noe å si på start av pumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.