Gå til innhold

'94 S4 døde ut under kjøring.

Ranger emnet


Ksveggen

Anbefalte innlegg

Var på "langtur" i dag med min s4 og plutelig bare døde all motorkraft ut. Hadde vel kjørt i kansje 3 timer, lå i en rekke med biler med jevn gass og pluteslig måtte jeg bare svinge ut på en busslomme fordi jeg merket at motorkraft var borte. Den stoppet ikke, men ville ikke gå skikkeli, fikk ikke til å ruse over 1500rpm.. Gikk litt på tomgang i ca 15sek før den stoppet av seg selv. Prøvde så å starte, var litt etter de første gangene jeg prøvde men så ville den ikke i det heletatt...

 

Kan nevne at det første som slo meg var bensinpumpe, men fant en 13mm der jeg sto og fikk åpnet returkobling på fuelrail, var bra med trykk der iallefall..

 

Forslag anyone?

Endret av Ksveggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på "langtur" i dag med min s4 og plutelig bare døde all motorkraft ut. Hadde vel kjørt i kansje 3 timer, lå i en rekke med biler med jevn gass og pluteslig måtte jeg bare svinge ut på en busslomme fordi jeg merket at motorkraft var borte. Den stoppet ikke, men ville ikke gå skikkeli, fikk ikke til å ruse over 1500rpm.. Gikk litt på tomgang i ca 15sek før den stoppet av seg selv. Prøvde så å starte, var litt etter de første gangene jeg prøvde men så ville den ikke i det heletatt...

 

Kan nevne at det første som slo meg var bensinpumpe, men fant en 13mm der jeg sto og fikk åpnet returkobling på fuelrail, var bra med trykk der iallefall..

 

Forslag anyone?

Kan jo være katalysatoren

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på "langtur" i dag med min s4 og plutelig bare døde all motorkraft ut. Hadde vel kjørt i kansje 3 timer, lå i en rekke med biler med jevn gass og pluteslig måtte jeg bare svinge ut på en busslomme fordi jeg merket at motorkraft var borte. Den stoppet ikke, men ville ikke gå skikkeli, fikk ikke til å ruse over 1500rpm.. Gikk litt på tomgang i ca 15sek før den stoppet av seg selv. Prøvde så å starte, var litt etter de første gangene jeg prøvde men så ville den ikke i det heletatt...

 

Kan nevne at det første som slo meg var bensinpumpe, men fant en 13mm der jeg sto og fikk åpnet returkobling på fuelrail, var bra med trykk der iallefall..

 

Forslag anyone?

 

Prøv å ta ut kontakt til Luftmengdemåler å sjekk om den går bedre , om den gjør d så kan det være denne.

Få sjekket lambdasonde ! Hadde akkurat samme problemet på min A4 1.8T som du beskriver og da var det lambdasondet !

 

Håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt feilsøking har fant jeg brudd på jordinga til bensinpumpa, var ikke brudd i isolasjonen men i kopperet...:/ fikset dette, men bensinpumpa vil fortsatt ikke starte. Sikring er ok og rele slår inn ved tvangskjøring men det virker som om at det ikke kommer strøm inn til rele'et?!? Kommer strømmen til rele'et fra tenningslåsen?

Står sikringen etter pinne nr 87 og har pinne 85 noe å si på start av pumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår