Tyggo Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 (endret) Heisann. Trenger noen tips her. Jeg sliter med en ekstrem kvining fra motoren på min Toyota Carina 95-modell. Tror det er vifte-reima eller muligens servostyrings-reima. Det er uansett en veldig kvining fra motoren i det jeg starter bilen og frem til den har blitt varm. Og den kommer ekstra i det jeg svinger. Hvis ikke nabolaget har egen vekkerklokke så har de det vertfall i bilen min når jeg må på jobb om morgenen. Noen som har noen tips til hva det kan komme av. Og hvordan det kan forhindres? Er det noe smøringsmiddel jeg kan kjøpe på den lokale bensinstasjonen som forhindrer den ekstremt høye og irriterende lyden? Noen erfaringer? Det oppstod forresten etter at vi hadde en liten kuldeperiode her i høst og er mer og mer ekstrem jo lavere temperaturen er virker det som. Har ikke noe greie på bil så alle tips tas imot med takk :) Endret November 8, 2010 av Tyggo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Er vel vifte/dynamoreim som er løs.. Da får man en sånn hylelyd. Bare sjekk alle reimer i motoren, husker ikke hvor mange det er i en Carina men. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Hold et talglys inntil baksiden av (servo)reima mens motoren går! Dette forutsetter at den er stram nok da, hvilket den slettes ikke trenger å være i dette tilfellet, om jeg forstår deg rett! ;) Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggo Skrevet November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Godt mulig det er dynamoreima som er for løs. Hvor mye skal den "gi etter" når den trykkes inn? Hvis den i det heletatt skal kunne gi etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 hvis du kan vri den ca 90 grader på det lengste stekket er den passe stram! Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg