Gå til innhold

Markering av misnøye med tilstandene for norske billister? -

Ranger emnet

Överladdaren

Anbefalte innlegg

Jeg må bare legge ut et bra sitat fra bladet "Drive nr 4 i 2004":

først var det tideligere samferdelsminister Odd Einar Dørum som ikke hadde førerkort. Deretter fikk vi Torild skogholm som tydeligvis heller ikke kan ha førerkort. Er det et kriterium for og bli samferdelsminister i Norge at man ikke har forståelse for bilkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by flesvik

Jeg må bare legge ut et bra sitat fra bladet "Drive nr 4 i 2004":

først var det tideligere samferdelsminister Odd Einar Dørum som ikke hadde førerkort. Deretter fikk vi Torild skogholm som tydeligvis heller ikke kan ha førerkort. Er det et kriterium for og bli samferdelsminister i Norge at man ikke har forståelse for bilkjøring?

Brikkene faller på plass...

Er det like før satan spaserer inn på stortinget ? ;)

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Originally posted by Överladdaren

Blir gang på gang oppgitt over de idiotiske forslagene fra våre folkevalgte, men registrerer at ingenting skjer. Påbud/forbud og høyere bøter/avgifter blir tredd nedover ørene til oss bilister, mens vi mumler i skjegget, men gjør svært lite. Registrerer en økt misnøye både her på forumet og på andre bilrelaterte fora i norge, og tror tiden er overmoden for en større mobilisering mot politikernes feilslåtte samferdsels- og avgiftspolitikk.

Jeg er ikke så naiv at jeg tror det kommer til å utgjøre en større forskjell med en markering, men selv lastebileiernes blokader for noen år siden fikk ting til å skje. Så med litt mediadekning kan vi hvertfall få igang en samfunnsdebatt, som er det første skrittet mot forandringer.

Mitt forslag er at vi i Oslo (og andre byer med bomring), i forbindelse med vårens første streetmeet veksler inn penger i 50-øringer og tusenlapper, for så å lage fullstendig kaos i bomringen. Med en påfølgende felles avslutning på Karl Johan ved Stortinget eller på rådhusplassen. Dersom nok mennesker stiller opp på dette, og vi varsler media om det kan vi vist vår misnøye med tingenes tilstand, og ikke gjøre som vi vanligvis gjør, snakke mye, men gjøre lite.

Hvis vi får spredd informasjon om aksjonen på alle bilrelaterte nettsteder o.l tror jeg vi kan få til noe.....

Si til Skogsholm hva dere mener om politikken hennes!

293671.jpeg

Noen som har noen tanker om forslaget?

Vær saklig og hold deg til topic!

Til det du sier at man skal veskle til tusenlapper hadde jo funka best, om man hadde fått en tja. 20 biler? til å kjøre på rad og rekke etterhverandre igjennom bomringen og bruke hver sin tusenlapp til å betale med i manuellen, hva gjør han/henne i boksen når hun/han går tom for veksel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg vil tro at 50-øringer vil fungere aller best.

Gir vi 1000-lapper går de fort tom for veksel, og blir nødt til å slippe gjennom gratis. Da går alt fort unna, og demonstrasjonen er slutt....

Om man betaler med kronestykker og femtiører blir det lang kø, og idiotene vil få jææævlig mye å gjøre. Det er også stor mulighet for at Radio 1, Kanal 24 og andre radiokanaler kommer for å se og snakke om hva som skjer. Regner iallefall at Radio 1 ville tatt opp dette, mtp. at de nå også har en innringskonkurranse om å finne de billigste bensinprisene.

Det er streetmeet 30.10. Hvorfor ikke gjøre det den dagen?

(Da er jo selvfølgelig cluet å få til kolonnekjøring fra treffet og innover mot Oslo, for å lage mest mulig kaos.)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at så fort Fjellinjen oppfatter at dette er en organisert aksjon for å skape kaos, av trafikksikkerhetsmessige årsaker åpner overgangene for gratis passering. Det vil hope seg opp om vi kommer en 100-200 biler og alle har 50 øringer eller en 1000 lapp. Men jeg støtter ideen og det hadde vært jævlig morro :) Og det hadde ikke skadet med litt omtale heller. Kanskje folk også ville oppfattet oss som litt mindre rånere, og litt mere politisk engasjerte?;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider