Gå til innhold

Markering av misnøye med tilstandene for norske billister? -

Ranger emnet

Överladdaren

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dr.Ing.h.c.F.P

Dette høres veldig bra ut..

men det er viktig at det er litt organisert... med tanke på konfrotasjoner som kan oppstå eller når det gjelder Media, de kan alltids fine en negativ måte å vinkle ting på som ikke støtter saken.. Kan kanskje vere en fordel at media er varslet, slik at saken får den oppmerksomheten en vil ha .. og "rette" oppmerksomheten

Problemet med media her i landet er at 80% av journalistene er så venstrevridde og hjernevasket at alt som kommer fra staten hylles, samtidig som alle protester blir stemplet som "idioti"

Ser denne tendensen gang på gang! Husker dere når NLF arrangerte sin protest? Alle blekkene i Norge skrev jo om hvor idiotisk de mente dette var!

Bare for å ha sagt det!

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes dette helt klart er måten å gå frem på. Det er jo sånn trailer sjåfører og andre som jobber innen transport demonstrerer! Og det funker hver gang. Men vi må sette en klar tid og dato, og slenge ut på alle bilklubber, men også andre steder. Det er jo sikkert ikke bare bilentusiaster som irriterer seg over avgiftene! Men jo fortere vi finner en dato, jo fortere kan dette bli noe av. Det er jo tross alt nå det er mest prat/styr rundt dette.

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Erik E

Men AutoPASS er ingen hindring Gisle. Det har vi i Trøndelag også, men det er jo ikke noe krav om at man skal ha brikke! For sikkerhets skyld er det jo bare å legge igjen brikken hjemme den dagen.

Jeg er gjerne med på å aksjonere, men tviler på at jeg alene vil klare å markere meg, så det bør bli med endel flere fra Trøndelag!

Erik E,

Neida, ikke oppfatt meg feil, jeg synes AutoPASS et et glimrende system, men det jeg mente var bare at hvis alle betaler med vekslings-beløp, så er det alltid et lyst hode som kommer med AutoPASS løsningen.

Skal vi ha andre bilavgifter og samferdselspolitikk her i landet, som er like langt fra Lindesnes til Italia, må vi ta andre virkemidler i bruk. Husk at vi på en måte har så likt kommunisme her i landet, uten at det går an å kalle kommunisme, at vi må være "smartere" enn politikerene.

Hva er det politikerene lever av ?

Stemmer! Stemmer og atter stemmer!

Tar vi AMCAR, BMWCCN og NAF har disse tilsammen 412 - 415.000 medlemmer tilsammen. Klarer vi, en ting som ikke skal være så alt for vanskelig, å få alle medlemmene til å true med å stemme FrP til Stortingsvalget i 2005, så skal dere se en annen dreining i Samferdselspolitikken.

Det er FOR JÆVLIG at barna våre SKAL DØ, fordi det ikke bygges skikkelige veier her i landet!

Det er FOR JÆVLIG at vi skal ofre 300 liv i trafikken. p.g.a at vi ikke har råd til å i det minste kjøpe like sikre og behovsdekkende biler, slik svenskene kan.

Det er FOR JÆVLIG av vi tillater Statlige drap, når Staten har 1000 milliarder stående UBRUKT på bok! Fy faen for en kynisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss (kanskje bare meg) som vil være med på denne aksjonen ønsker ikke å melde oss inn i amcar pga av deres samarbeid med FRP.. jeg vil heller aldri være med på å true med å stemme på FRP.

Dette av den enkle grunn at det er andre ting en Bil som er viktig for meg.. og FRP har meninger som strider ekstremt i mot mine på mange punkter.. derfor så føler jeg at det hadde vært bedre om denna markeringa ikke innvolverte direkte samarbeid med eller henvisninger til FRP eller andre politiske partier.. vi vil nemlig favne en del bredere om man inkluderer istedenfor å ekskludere

MVH Anders

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra den, markere seg på vær automat.. men, dette kan jo og bli bøtelagt.. :D

Det blir jo ikke no hensikt å føkke opp trafikken.. kan jo bare legge et biltreff møte inærheten av en bomring.. og så er tilfeldigvis rånerunden man tar med hele gjengen igjennom akkurat bomringen.. å det er jo ikke snakk om å gjøre dette vær dag.. heller en dag. for å markere litt missnøye..uten at det kan spores til noen slags aksjon.. da det er tilfeldigvis den veien alle sammen skal?

Om jeg betaler med bare 0.50 vær gang jeg kjører igjennom bommen kommer ikke dette til å ha mye effekt.. men, viss 1dag det kommer f.eks 100-200biler om ikke mer og betaler med 0.50.. så trur jeg det kan bli mer spennende..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel generelt mot avgifter?

Fikk selv 2,5*årsavgift på bilene mine selv om jeg bare kan bruke en om gangen så jeg er gladelig med!

Men vi trenger en dato og en skikkelig organisator. Kanskje noen som var med på lastebilaskjonen?

Fordelen med bompengeaksjonen er at politiet ikke kan ta oss for å gjøre noe ulovlig slik de gjorde med lastebilene..

'99 Yamaha YZF 600R Thundercat

'98 Audi A3 1,8T

x '89 VW Transporter Camping

x '74 Porsche 911 Targa 2,7

---

Har du sagt A må du si 3

There's no cat like a thundercat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bastian

Men vi trenger en dato og en skikkelig organisator. Kanskje noen som var med på lastebilaskjonen?

hva med Överladdaren da? som en av hovedaktørene? han er jo liksom "the puppet master" :D han dro jo igang denne posten..og er jo en knakens fyr :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider