Gå til innhold

Markering av misnøye med tilstandene for norske billister? -

Ranger emnet

Överladdaren

Anbefalte innlegg

• Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er med. Bra forslag.

Jeg tror ikke manuell-luka på bomringstasjoene er overvåka, slik mynt/coin er. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kaste inn en stor yougurt boks i manuell-luka, så jeg får markert min missnøye ekstra godt og ødelagt humøret på vakta i buret.

Men jeg tror bomringen har muligheten for å la bilistene passere gratis, når det blir ekstra mye trafikk.

Jeg tror heller ikke myntkurvene tar 50øringer. Jeg mener å huske at jeg fikk 50øringene i retur når jeg prøvde å kaste de på, så jeg måtte gå ut av bilen, og til manuell for å veksle.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kaste noe på bomvakta er ren og skjær idioti

dette skal jo ikke være en hets mot personen som jobber der.. er jo ikke han/hun som har bestemt at det skal koste noe..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man gå igang med en slik aksjon er det nok helt nødvendig å ta kontakt med media/sende pressemeldinger på forhånd. Viktig at hensikten kommer klart frem på en saklig og seriøs måte til media. Ellers er det lett for at aksjonistene blir latterliggjort i pressen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke manuell-luka på bomringstasjoene er overvåka, slik mynt/coin er. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kaste inn en stor yougurt boks i manuell-luka, så jeg får markert min missnøye ekstra godt og ødelagt humøret på vakta i buret.

Dette blir jo bare teit!! Hvorfor skal man angripe dem som sitter i bompengeringen?? De har da faen ikke gjort deg noe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta er jeg gjerne med på :D

tips: mange banker, serlig de som ligger på kjøpesentre, har myntrulle-maskin. dvs man putter på en 50-lapp og får 2x25kr's 50øringsruller.

altså 100 50øringer

putter man da på en 100-lapp har man nok til

5 bom-gjennomkjøringer med BARE 50-øringer :)

husk å ikke gi karen i vakta akurat 20kr i 50-øringer, for hvis alle gjør dette vil karen i bua bare slutte å telle de og regner med at alle betaler 20kr, vitsen blir da borte.

- gi han bare en haug med 50øringer og si "tell".

hvis folk skal betale med store sedler så må det komme flest mulig med 1000-lapper.

(dont freak out :P du får jo igjen 980kr)

1000-lapper får du hvis du går i banken og tar ut over skranken.

det å få med andre klubber er veldig bra! jo flere jo bedre.

men jeg synes vi skal få bestemt en dato en gang.

slik at folk har noe å forholde seg til.

og for all del. opprett en poll ang dette, så man får en viss formening om hvor mange som har lyst til å være med før man kontakter media.

thats all fra meg.

jeg skal være med! vær med du og! =)

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal bli noe av denne aksjonen,så er det vel best om hele aspektet er representert,og med det mener jeg de fleste bilklubbene som er intressert i å være med.. Amcar,Club-Honda,Bilforumet,Audi-VW og alle de andre! Hvis det blir noe av denne aksjonen,nøler jeg ikke med å kjøre fra Trøndelag å nedover for å være med! Viktig at noe blir gjort for at vi skal bli hørt,og for å få ned det sinnsyke avgiftsnivået vi har..

Vi må samle troppene og få organisert dette skikkelig..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg faktisk lest gjennom hver eneste post på 10 sider her.. og jeg har ennå ikke sett en eneste dato!! er detta noe som blir noe av eller blir det bare masse tomme ord (som så ofte har skjedd her på forumet før!!)

om dette skjer..dere trenger ikke tvile en gang.. jeg er med så det synger.. stikker til samtlige butikker og banker og veksler så mye 50 øringer jeg kan..

men kan jeg be.. hold dere alvorlige! ikke noe hetsing av bomvakta eller andre lovinstanser!

og det med bannere i ruta.. gi meg 4..en foran,en bak og en på hver side rute!!

spanter glatt bens for å gjøre dette!!

det beste hadde hvert i en ferie eller en helg.. for det er mange som jobber eller går på skole.. så det er ikke bare bare å stikke unna!!

nå har ikke jeg kalender foran meg her men.. mai,juni er en bra tid..

og til den som har "kontrollen"..det blir vel överladdaren det.. send e-mail til samtlige aviser..både i norge og skandinavia..samt alle bil blader og klubber du vet om.. som du sier..jo flere jo bedre..

jeg kan godt bli med på planleggingen jeg azza!! om du trenger flere "vakter/sjefer" så er det bare å si fra!!

nå har jeg flaks nok til at jeg ikke betaler avgiftene selv..men min far trenger ikke å bli blakket han heller lissom!

kom med dato,sted og antall folk.. jeg er med! 110%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CorradoBoy

Og man kjører seff manuell, skal jo ha kvittering som minne om aksjonen.. (og seff dra av mva`n) :D

KAPITALIST :D :D

Edit:

Vi har vell hatt en tråd om dette tidliger, med litt andre planer, da var tanken å samle media, politikere, og masse presse til streetmeet eller Rudskogen, slik at politikere kunne se hva ungdommen dreiv på med i bilene sine, og vi kunne fått markert vår missnøye.

Rolig forhold, masse pene biler, bil glad ungdom, som saklig legger frem sin missnøye med systemet, avgiftene, til politikere, foran media. Ville gitt mye større virkning i media, stor reklame for forum og milijøet vi er i, og vise en litt annen side enn at vi vil kjøre fort til en hver tid, som alle tror om ungdom under de 30.

I tillegg fått noen som har ett antall hestekrefter under panseret som er godkjent av bil tilsynet, til å dra onkel (og tante?) blå ut på ett har heftige runder på Rudskogen/bane, ville kanskje, med media dekning, gitt folk ett litt annet syn på sakene enn hva de normalt får.

Hørte jeg Riket's Tilstand??? :D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider