Gå til innhold

Ingen gnist men strøm til coil? b230fk

Ranger emnet

siggen87

Anbefalte innlegg

Hei.

drev å tuklet i motorromet på min volvo 240 b230 fk mens motor gikk.

da kom denne kontakten borti gods, og bilen stoppet momentant.

rarcon3.jpg

Jeg får nå ikke gnist på tennpluggene, får som ikke start av dette.

Dette har jeg feilsøkt.

byttet svinghjulssensor.

målt 12v inn på den blå ledning inn til coil +

har også prøvd en annen tenningsmodul ifra en b230f.

får ingen gnist på pluggene. heller ikke noe respons/gnist når jeg tok coil ledning til fordeler imot gods heller.

lurer på hva dette kommer av seg? oppsto når jeg kortsluttet kontakten...

vi fikk ingen pulserings utslag på voltmeter når vi målte imellom pluss på batteri og minus på coil ved start.

Vi prøvde også å bytte hjerne ifra en b230fmen ingen annen forskjell skjedde,,

- Volvo 240 90`(b230f +)

- Volvo 245 tic 86` (b230fk ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag byttet jeg til en annen coil jeg hadde, en høyeffekts coil ifra biltema,, sånn 4kantet sak.

da startet bilen når jeg hadde boost på lading av batteriet(pga flatt)

når jeg koblet ifra boost, så stoppet bilen etter 4 sek,

koblet på den gamle coil, fikk ikke start, koblet så på den høyeffekts coilen igjen, og da fjusket bilen til litt..

lurer på om den ikke fungerer så bra ilag med den høy effekt, og at alt ordner seg om jeg får i en org coil?

eller er det noe annet som er feil?

- Volvo 240 90`(b230f +)

- Volvo 245 tic 86` (b230fk ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Følger spent med på hva du finner ut.

Kanskje det er noe av samme probemet jeg har ..

http://www.bilforumet.no/200-serien/265120-motorbytte-b21a-vs-b230e-trobbel.html

---------------------------------------------

Motorbytte B21A vs. B230E Trøbbel !

http://www.bilforumet.no/200-serien/265120-motorbytte-b21a-vs-b230e-trobbel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis du har sånn "prøve lampe" så sett den på - på batteri, og på fordeleren sitter det en kontakt som går fra coilen, ta da den "prøve lampa" ned i den kontakten å se om det er strøm der da, det skal være strøm på en av dem ytterste å den i midten skal det komme gnist å bensin pumpa skal begynne å dure litt, men hvis det ikke kommer gnist, bare en kjelden gang når du pirker på den i midten er det modulen du må ha ny, men hvis det ikke er noe strøm der så kan det være fordeleren som er kapputt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...