Gå til innhold

Hvilke 12"ere burde jeg kjøpe?

Ranger emnet

diskey

Anbefalte innlegg

Zones: jepp d er merke ja... heh.. men hvor er lyden! :P.. Betaler bare for merke!!

Ville kjøpt mds eller Ma-audio! Billig og bra..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt meg en god 12" og fora denne med 500W hadde jeg vært deg. Bedre lyd og like høyt om ikke høyere pga kvalitetshoppet. En Infinity 12 Kappa perfect VQ ville gjøre seg fint. Det samme ville en SEAS LOTUS 12" Sub CW30FY001.

Får du tak i en 12" RE XXX eller Brahma 12" til rundt 4 laken så vil disse spille fletta av to "så där" suber til 2 laken stykket både volum og kvalitetsmessig.

Er du virkelig oppsatt på å få mest for pengene så importer selv, eller hør om du kan få en deal med en forhandler av sistnevnte merker.

Du vil garantert blåse standard RF og Sony bumpere ut av vannet med en av disse! :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK ja det høres kanskje ikke så dumt ut.

Har også vært inne på tanken med 2 10" men det blir kanskje litt for lite trøkk i min bmw, den har et ganske lokka bagasjerom.

Hadde tenkt å kjøpe fra USA egentlig. Kursen er lav så det blir ca. halv pris i forhold til her hjemme. Har sett litt på millionbuy.com de har mye.

Men når du sier importere direkte hva mener du egentlig da? Kan du fortelle litt om framgangsmåte? faren min har eget firma hvis det har noe å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl så bestilte jeg en sub direkte fra produsent.

Fikk den sendt over dammen på billigste måte og er kongefornøyd med hvordan denne låter.

Tok 4 uker før den kom, men var vel verdt ventetida.

Om faren din driver med import så er det jo bare å slenge på ei ekstra pakke i en forsendelse. Du kan jo spørre ham om hvordan dette fungerer for det vet han garantert bedre enn meg.

Surf innom Adire, send gjerne en mail til Dan Wiggins og spør ham.

Ellers finner du XXX subbene på Resonant Engineering's hjemmeside.

Sjøl har jeg en Magnum D2 som jeg fikk hit for kr. 2500 m/moms :D.

Uslåelig pris/kvalitetskombo mener nå jeg.

Bakdelen ved å gjøre det på denne måten er selvfølgelig garanti mm.

Du tar all risken selv.

Les på forum, søk etter tester og spør fagfolk er mitt råd.

Tester bør tas med en klype salt da de ofte er subjektive, men er de entydig positive mot noe så taler egentlig statistikken for at det er et bra produkt.

Søk på nettet og hør deg for så får du sett deg ut den suben som passer best for deg.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jeg har funnet ut hva jeg skal gå for her :

Kjøper meg to stk Infinity Kappa Perfect 12.1

De har fått knall god kritikk og virker som de er nokså lett drevne..

Dessuten har jeg funnet dem til 1000kr stk inkl moms ! de koster 2995 hos autousnd.no ! så her er det tydeligvis mye å spare....

Men de kommer i 4 ohm

Hvordan skal jeg koble de til forsterene til så jeg får mest mulig power fra forsterkeren ?. (specs på forsterkeren står øverst på denne tråden)

Jeg trenger også en 4 kanals forsterker til å dra et boss 300w frontsett og 2 stk kicker 6x9 i bakylla. Noen anbefalinger ? Har ikke tenkt å bruke så mye penger på denne egentlig...4x75w eller no....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by diskey

Nå tror jeg jeg har funnet ut hva jeg skal gå for her :

Kjøper meg to stk Infinity Kappa Perfect 12.1

De har fått knall god kritikk og virker som de er nokså lett drevne..

Dessuten har jeg funnet dem til 1000kr stk inkl moms ! de koster 2995 hos autousnd.no ! så her er det tydeligvis mye å spare....

Men de kommer i 4 ohm

Hvordan skal jeg koble de til forsterene til så jeg får mest mulig power fra forsterkeren ?. (specs på forsterkeren står øverst på denne tråden)

Jeg trenger også en 4 kanals forsterker til å dra et boss 300w frontsett og 2 stk kicker 6x9 i bakylla. Noen anbefalinger ? Har ikke tenkt å bruke så mye penger på denne egentlig...4x75w eller no....?

Ville ikke kjørt to Kappa Perfect på den forsterkeren. Det blir bare 175watt på hver.... For lite,

1000,- for Infinity Kappa Perfect12.1!!!! Sinnsykt billig. Brukt?

Side n du skal ha forsterker til fronthøytalere, ville jeg kanskje vurdert å bruke den du har, til det. Og heller kjøpe et monotrinn til sub'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by diskey

har funnet ut at jeg kan gi hvert element 250w rms hvis jeg kobler de riktig og får 2 ohm til forsterkeren.

Anbefalt på kappaene er 300w rms så tror det blir snacks....

Har sett dem til 119$ stk og det er jo villt billig, men det firmaet solgte ikke internasjonalt...

Kappa Perfect 12.1 er på 350watt RMS, og 4ohm.

Dvs at du ikke har mulighet til å koble slik du tenker...

To slike i paralell gir 2ohm, men da kan du ikke bruke den forsterkeren. For den tåler ikke å lastes i 2ohm, når du brukobler. Og det vil igjen si, at du må koble ett element på hver kanal. Og det gir da 170watt pr element. Det er for lite. Da bør du heller kjøre ett element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider