Gå til innhold

Hvilke 12"ere burde jeg kjøpe?

Ranger emnet

diskey

Anbefalte innlegg

Med UPS koster det selvsagt skjorta, men med USPS så koster det ca $50~kr.350 for et element som veier 16 kg. + dobbel emballasje og polstring på ca 3kg. -Min erfaring.

Bakdelen er jo selvfølgelig at det tar 3 - 6 uker før du får sakene, men den tiden kan du jo bruke til å dempe bil og legger kabler mm.

Alle disse subene jeg har nevnt mener jeg veier ca 15 kg. + - etpar kg så det blir ikke store forskjellen.

Men jeg ville egentlig gått for en løsning lik den Bisarre nevner.

Bruk Cadencen på frontsettet og drit i 6"*9".

Kjøp et monotrinn og gå for infinityene.

Det er jo rene røverkjøpet, og om du får tak i en DynaBel monoblokk som gir 700W i 2 ohm, så vil du ha noe som passer som hånd i hanske :)

Totalpris for dette vil bli rundt 6000.

Vil du ha mere trøkk så er det bare å kutte høl i hattehylla eller bruk høla du allerede har laga for 6"*9" som porter for å slippe mer lyd inn i kupeen.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke cadencen på boss frontsettet blir litt for eksklusivt.......hadde egentlig ville byttet ut dette til et focal frontsett men det har jeg ikke nok spenn til akkuratt nå.

Tenkte å kjøpe meg en Rockford Fosgate punch 301X forsterker som koster latterlige 900 spenn i USA og føde frontsettet og 6x9" med denne, den skal vist gi 4x40w, men går utifra at det er ganske kraftige watt, den forsterkeren koster vel ca. 3000 her hjemme...godt valg tror dere ?

Har ikke hatt noen 6x9 før, men etter jeg satt dem inn nå sist ble de en helt annen lyd i kupen. De må seff innstilles slik at de spiller svakere en frontsettet, men da blir liksom mye mer romlyd i kupeén.

Infinity kappaene kommer visst i en 4ohm dobbelt spola utgave også (som koster hele 10 dollar mer hehe), og da blir det jo 2ohm på hver og cadencen gir 2x250w @ 2ohm så da blir det vel riktig?!

men tror dere virkelig 1 stk infinity kappaperfect VQ spiller like høyt som to vanlige kappa perfect med cadence forsterkeren ?

Hva er egentlig det beste valget her ?! og hva er veil pris på vq 12" her i Norge?

Noen som om FedEX er billigere enn UPS gennerelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt alt jeg skal her...

Det ble litt mye forskjellig og egentlig noe helt annet en hva jeg hadde tenkt men men...tror det skal låte bra. Sprengte budsjettet med 2 stk kappa perfect fant jeg ut.

Oppsettet blir som følger

1stk 12"RF HX2 basser 2ohm dobbelt spole

Cadence z8000 4ohm @ 500w rms bridged, dedikert til rf'en

RF 301S 4x40w dedikert til frontsett og 6x9

Kicker 6x9 i hattehylla

Boss rip frontsett

Pioneer DEH-3400R spiller

hx2en og 301en betalte jeg 2530 kr for inkl. frakt med fedex ground og inkl moms fra usa - (nytt seff) ;)

Har lyst til å gjøre det slik at det ser litt profft og stilig ut i bagasjerommet med ampene og 12"eren, gjerne med litt plexi og neon++. I tillegg må det være en løsning som er bra for subben lydmessig. Er det noen som har noen forslag? Bilen er som nevnt en e36 sedan (rimelig lydtett bagasjerom)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenke jeg skulle si at du ikke må kjøpe Rockford subber, men ser nå at du har jort det.

Makan til stygg lyd i en sub skal du lete lenge etter. Greit, de spiller høyt og trykker mye, men de er ikke brukbare til og spille pent med.

Jeg har vertfall aldrig hørt en Rockford sub som spiller pent.

Jeg vet at mange kommer til og si at Rockford er verdens beste sub osv, men dette er min mening.

Skall du ha en sub som spiller pent så hade jeg valgt en Infinity perfect sub.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

Jeg tenke jeg skulle si at du ikke må kjøpe Rockford subber, men ser nå at du har jort det.

Makan til stygg lyd i en sub skal du lete lenge etter. Greit, de spiller høyt og trykker mye, men de er ikke brukbare til og spille pent med.

Jeg vet at mange kommer til og si at Rockford er verdens beste sub osv, men dette er min mening.

Hvem vil spille pent i en bil? :rolleyes:

- AUDI 100 quattro

x-BMW 320i m-tech -solgt

x-MB 230E 2.3l -spiker

x-MB 190E 2.0l -spiker

x-Opel Ascona C luxus -spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

Monteringen betyr alt...så fordi om du tydeligvis kun har hørt RF's subber montert i (kjipe?) portede kasser...hvor ingen normal bass vil spille spesielt nøyaktig...så betyr ikke det at de er dårlige ;)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ingen liten forsterker. Den forsterkeren passer MEGET godt til 2stk cadence ultra drive, en 12" sub som koster 1500kr.

har dette sjølv, og dette er ett element so passer forsterkeren helt supert. et elemet på 250watt rms.

Dette vil du ikkje bli skuffa over.

bassbrothers.no for meir info.

(eg har ingen verdens ting med den bedrifta å gjere anna enn att eg er veldi fornøgd med servicen eg har fått der)

Senator 3.0 24v ;) Solgt doh

Golf 1.8 SOLGT

Ascona 1.6 . Spikar

Vectra 1.7td SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider