Gå til innhold

Slukner på tomgang!

Ranger emnet

qutix

Anbefalte innlegg

Hallaisn.

Jeg har fått litt problemer med VW GOLF(3) H X O 1995,

bilen "dauer" av etter jeg starter den opp.

Den dauer også av når jeg trykker inn kløtsjen når æ kjøre, dvs at den daue av på den står på tomgang.

Nån som vet ka det kan være?

Probleme dukka opp etter jeg etterfylte olje og kjølevæska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ett lite sprekk i gummi røret under forgasseren.. brukte silikon for å tette, og strammet til gass vaieren, så fungerte den mye bedre.

Har også det med med at når jeg starter motoren i kulda, så starter den så vidt og bare olje lyset lyser og så slukker motoren igjen.. any ideas ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ett lite sprekk i gummi røret under forgasseren.. brukte silikon for å tette, og strammet til gass vaieren, så fungerte den mye bedre.

Har også det med med at når jeg starter motoren i kulda, så starter den så vidt og bare olje lyset lyser og så slukker motoren igjen.. any ideas ?

Silikon?

Og hva skjer når det sprekker ytterligere på flensen?

Jo, da drar motoren inn silikongurgasen du har klint utover nå.

Bytt hele pakningsflensen, er ikke store jobben.

Det andre problemet ditt kan være lite strøm på batteriet, kondens, mangelfullt tenningsanlegg e.l.

Når ble det sist foretatt noen form for service på denne motoren?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt det på biltema? eller må man bestille det?

Trykk her

Ikke tenk på at det står Passat, den passer sålenge motorkoden er lik.

også lurte jeg på: Kjøpte en pioneer cd spiller fra en kompis, men den mangler kabelen bak spilleren, noen som vet ka kabelen heter? og hvor man får kjøpt det?

Finn navnet på cd-spilleren og forhør deg med en Pioneerforhandler, eller spør kompisen din..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider