Gå til innhold

Biltilsynet - Rotet vekk skiltene mine

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

Jeg leverte inn skiltene til min 300ZX i November - Oktober.

Når jeg skulle hente skilt på Fredag fikk jeg høre at skiltene stod på bilen. Prøvde igjen på tirsdag når jeg skulle godkjenne bilen

*bilen stod 300 meter bortenfor biltilsynet*.

Dem hadde ikke motatt omregistrerings avgiften som jeg har betalt to ganger. :P Dem hadde ikke registrert av skiltene var levert inn og dem fant dem ikke på lageret. Videre så kunne jeg ikke få nye skilt ettersom jeg "ikke hadde levert inn" noen skilt. Jeg fikk heller ikke ut prøveskilt av denne grunn.

Nei, jeg har ikke fått kvittering på at skiltene er levert inn. Jeg visste ikke at dette skulle leveres ut heller.

Det hele endte opp med at jeg fløy over til Politiet etter fire timer hos biltilsynet med krangling og førte en tapsmelding på skiltene mine og en anmeldelse på biltilsynet.

Først nå fikk jeg ut prøveskilt med nok en halvtime med krangling og kopi av Tapsmelding. :P

Oppsummering : Jeg hater biltilsynet mer enn noen gang. fucku

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

du mener at dem ikke skal holde styr på skiltene mine etter at jeg overlater ansvaret for dem over til dem?

tror det var sarkasme han mente...

Tilsynet er jo en gjeng byråkrater da. Skal ikke forvente annet.

Hadde det bare vært et firma eller noe... sikkert blitt både billigere og bedre service.

Hva skjer om skiltene dukker opp hos biltilsynet igjen da? Kan de bli anmeldt av politiet for å ha stjålet skiltene iom at du har skrevet tapsmelding? :D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte skrive tapsmelding før jeg kunne få ut nye skilter.

Jeg har også anmeldt biltilsynet fordi jeg leverte skiltene mine til dem og dem har ikke notert det.

Når du leverte de leverte du de for oppbevaring eller makulering? Det er ganske vesentlig for ved oppbevaring får du en kvittering på det og dama bak skranken sa at det er eneste måte å få de tilbake på. All annen levering ansees som makulering.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte inn skiltene til min 300ZX i November - Oktober.

Når jeg skulle hente skilt på Fredag fikk jeg høre at skiltene stod på bilen. Prøvde igjen på tirsdag når jeg skulle godkjenne bilen

*bilen stod 300 meter bortenfor biltilsynet*.

Dem hadde ikke motatt omregistrerings avgiften som jeg har betalt to ganger. :P Dem hadde ikke registrert av skiltene var levert inn og dem fant dem ikke på lageret. Videre så kunne jeg ikke få nye skilt ettersom jeg "ikke hadde levert inn" noen skilt. Jeg fikk heller ikke ut prøveskilt av denne grunn.

Nei, jeg har ikke fått kvittering på at skiltene er levert inn. Jeg visste ikke at dette skulle leveres ut heller.

Det hele endte opp med at jeg fløy over til Politiet etter fire timer hos biltilsynet med krangling og førte en tapsmelding på skiltene mine og en anmeldelse på biltilsynet.

Først nå fikk jeg ut prøveskilt med nok en halvtime med krangling og kopi av Tapsmelding. :P

Oppsummering : Jeg hater biltilsynet mer enn noen gang. fucku

Biltilsynet i Bergen er et eneste stort sosialkontor (eller vernet bedrift om du vil), neste gang du skal noe der ute så går du ikke til kontoret i fyllingsdalen, men kjører til Voss eller Knarvik, der er de greie, eller iallefall vesentlig bedre enn Fyllingsdalen og så slipper du stort sett og vente!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man leverer inn skilt så skal dem vel dokumentere at dem har motatt skiltene via database.

Hvis ikke så er biltilsynet like seriøst som "kebab/narko" sjappa nedi Bergen oppe ved konsertpaleet. :P

Det skal stå på dataen deres når skiltene er levert inn. Jeg hadde ikke kvitering på skiltene mine når jeg hentet de i august. Da hadde de hatt skiltene ca 5 mnd, men jeg sjekket bilnummeret og der står det jo at den er avregistrert og da har de skiltene eller makulert de. Hadde de ikke blitt levert inn hadde det stått begjært avregistrert eller noe sånt..

--

Merke og modell: NISSAN 300ZX

Registreringsnummer: ZX18800

Registreringsår: 1990

Sist godkjent: ( Ikke kontrollert)

(Kjøretøyet er avregistrert)

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen er det hvis man leverer skilter inn..får kvittering, men ikke henter dem før 6mnd har gått? glemte å hente ut skilter til prosjektbilen min for XXX antall mnd sia..de blir vel bare makulert, så får jeg nye mot å vise kvittering?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

åssen er det hvis man leverer skilter inn..får kvittering, men ikke henter dem før 6mnd har gått? glemte å hente ut skilter til prosjektbilen min for XXX antall mnd sia..de blir vel bare makulert, så får jeg nye mot å vise kvittering?

da vet de at de er makulert. hvertfall her på gjøvik.. så må en kjøpe nye til en 4-500kr..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider