Gå til innhold

Dynamo spm/bilstereo

Ranger emnet

Mr turbo

Anbefalte innlegg

Heisann

Ikke skyt meg, vet dynamo hører hjemme under deler, men siden grunnen til at jeg trenger en dynamo er nettopp anlegg prøver jeg her.

Jeg har en orion hcca d5000 monoblokk (5000w) som driver 2x12" infinity kappa 1209w (peak 1400w- 400rms)

Har også en boss blade bl2000 (2000w) som snart kommer inn i bilen.

Problemet er lysene på bilen ser ut som dårlig discotec før jeg en gang spiller veldig høyt, bilen er en 2000 primera p11-144 sedan, orginal dynamo tror jeg lader hele 70amp. maks 80 hehe.

Jeg trenger større, men hvor finner jeg? Jeg har lett mye på ebay men finner bare standard dynamo der. er det mulig og få verksted til å oppgradere den orginale til større?

av kabler bruker jeg 50mm2 på pluss og jord

ut av fordelingsblokkene har jeg 33 eller 35mm2 til forsterker, samt en alt for liten 1farad kondensator.

Jord punktene sitter under beltefestene og lakken ble slipt vekk før montering, sprayet så på litt lakk der det ikke var lakk utenfor.

Eventuelt noen som vet om dynamoer som er større fra andre biler som passer?

Motoren min er en QG18de jeg vet ikke om SR20de eller CA18det bruker samme eller om de passer, noen som vet? litt flere valg og enklere finne om det går isåfall.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte si jeg ikke har byttet til grovere ledninger mellom dynamo og batteri og jord fra dynamo til chassi, fikk høre av en at jeg trengte noen litt spesielle ledninger til dette, det stemmer vel ikke? planen min var og bruke 50mm2 forsøke med det hvertfall om det er plass.

Noen innvendinger/mening der?

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt

Audi 80 1993 bruksbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det fungerer men det er ganske uaktuelt siden jeg ikke har plass til ekstra batteri noe sted, det lille av bagasje plass jeg har klart å spare må jeg ha, derfor hadde jeg håpet og finne dynamo som gjør jobben, koster mer men det får bare gå.

Ingen som vet om det er mulig og få oppgradert en standard dynamo eller hvor man finner?

som sagt har lett på ebay men ikke funnet noe.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt

Audi 80 1993 bruksbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider