Stormyrbakken Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Hei Har en kraftig lekasje på servosystemet. Problemet er at hele motorrommet er fult av servoolje, så jeg har problemer med å lokalisere hvor oljen kommer i fra. Er litt fuktig under servopumpa, men ikke mye. Faktisk motsatt side av motoren, rundt dynamoen som det er mest olje. Noen som har noen tips til hva dette kan være? Jørgen Stormyrbakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet November 15, 2010 Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 Det vanligste er at pumpen kan få lekk. Jeg ville også sjekket banjokoblinger og slanger.. Har du gjort noe arbeid på kretsen? Forresten - når du får bukt på problemet ditt bør du bytte drivreimen, den liker servoolje jævlig dårlig. Blir seig og stiv, og kommer garantert til å ryke til slutt. Taes samtidig som evt. servopumpe. Prøv å stipse noe plastikk rundt servopumpen kanskje, se om den blir full av kliss innvendig. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stormyrbakken Skrevet November 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 Drivreimen er det nok ikke dumt å bytte nei.. Dynket i olje den. Har plukket av fronten på bilen oljekjøler og radiator. Bare å få lurt ut pumpa. Sitter jo så sykt trangt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet November 16, 2010 Rapporter Share Skrevet November 16, 2010 Den sitter jævlig - her er det ingen snarveier. Av med vifte, av med viftereim, av med drivreim. Boltene er i seg selv en utfordring, men det har ingen hensikt å smyge av boltene før man har tatt av alt det andre, det må dessverre uansett av. HUSK!! servoolje inn i nye pumpen når den monteres, den må ALDRI kjøres tørr! mye moment i den, og den takler ikke å bli tørrkjørt i det hele tatt, det er som regel derfor de ryker. Lykke til, og luft skikkelig i etterkant! :) Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vatle Skrevet Juni 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2011 Hei Har tilsvarende bil, A4 1997 2,8 Quattro... her om dagen begynte det og ule og jeg kjente vibreringer på rattet, jeg stoppen umiddelbart og så at det var under min. nivået på servo olja. Jeg fikk tak i noe olje og fylte på så fort jeg kom hjem... deretter fungerte det fin i ca. 1 1/2 - 2 uker og nå begynte den igjen... men nå er nivået der det skal være så jeg lurer på om pumpa kanskje kan ha tatt kvelden ?!?!? :/ hvis du byttet pumpe, hvor skaffet du den og husker du ca. pris på en slik ? Christoffer Siter - 1997 Audi 2,8 Quattro (solgt) - 2002 Audi 1,8T Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.