Gå til innhold

Førstebil, 18år, 50 000? :)

Ranger emnet

Eikaas93

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke anbefale Volvo volvo hvis du skal ha leken bil

Har en 240 selv å må si at de begynner å bli gammle å den er ikke særlig god å kjøre sammenlignet med Mercedes s124 jeg har.

Jeg ville gått for denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25395012

Kost på den et senkesett og noen felger så har du brukt de 50k på en grei førstebil.

Men 50 laks er mye på en førstebil med bakhjulsdrift, de pleier å få litt skavanker liøpet av vinteren.

Endret av Liland91

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 240 selv å må si at de begynner å bli gammle å den er ikke særlig god å kjøre sammenlignet med Mercedes s124 jeg har.

Jeg ville gått for denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25395012

Kost på den et senkesett og noen felger så har du brukt de 50k på en grei førstebil.

Men 50 laks er mye på en førstebil med bakhjulsdrift, de pleier å få litt skavanker liøpet av vinteren.

en volvo 240 er mye bedre på alle måter enn en w124, har hatt begge dela... w124 er toppen av kjedelighet hva gjelder bil

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL??? 240 er jo en genial vinterbil...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler å ha en litt finere bil som det ikke betyr noe hvilke hjul den trekker på som blir pent stelt med på sommerstid.

om vinteren finner du noe som holder ut vinteren med bakhjulstrekk.

eg har kombinasjonen med en civic coupe VTI til sommersbruk.

og en 1977 modell toyota cressida til vinterbil/jobbebil/bruksbil. fungerer utmerket og er billig å ha grunnet veteran.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå du burde snudd det om jeg da, lagt pengene i Cressidaen :) hehe

Med de kriteriene hadde jeg gått for en Mazda MX-5.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes 124 med ASD. Veldig artig bil på vinterføre, og svært lett å kontrollere. 240 er greit nok det, men ikke med åpen diff. Det gjelder egentlig uansett hvilken bakhjulstrekt bil du velger, det blir fort kjedelig med åpen diff...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er viktig og sjekke ut kompis før du gjør et kjøp er hva den koster deg i forsikring..

Regner med at du ikke tar full kasko på en bil til 50.000kr men delkasko er veldig grei og ha uansett pga tyveri/brann og glasskade..

Kun ansvar er jo billig men litt gambling også, 50.000kr er sikkert mye penger for deg. Mange som blindt velger bil uten og sjekke forsikringen og havner opp med en forsikringer som er like dyr som bilen pr. år...

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider