Gå til innhold

slakke reigister reim på 98 mod v70 R

Ranger emnet

v70 R

Anbefalte innlegg

Hei,har et problem med at alle sylindrene drar inn olja og blir forbrentDet er faktisk veldig extremt,den spyr ut med oljerøyk fra eksosen.har byttet topp,turbo og veivhusventilasjon.

Målt oljetrykk til 7 bar på kald motor på 850 omdr,og rett over 2 bar med varm motor på 850 omdr.Denne motoren ska ca 1 bar på tomgang,så trykket er en del høyere en normalt.Lurte på om dette kunne han noe med saken og gjør.

Sjekket og register reima,fant ut at denne var veldig slakk mellom reisterhjulene (eksos og innsug hjulene)Men alle merkene stemte..dro i reima rett opp, og da ble den slakk.måtte enten vri veiven til venstre eller høyre for og ta inn slakken.Her er det noe som ikkje stemmer,reima ser heil og fin ut og ingen sprikker.er sikkert hydraulik demperen/strammeren som har tatt kveld her da kanskje.Vil tro at når motoren går, så blir alt veldig feil her.

Har lest litt på nettet ,om at ei slakke register reim eller at reister merkene ikkje stemmer.Så kan det medføre til et høyt oljeforbruk.Kan det være noe i dette her?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helt normalt at reima blir slakk når du vrir veiva til høyre.

Er slik på min v70. Vri litt til vensre og juster strammeren dit den skal være så går det greit.

Vist merkene ikke stemmer så vil den ikke gå skikkelig. Er ikke mye som skal til før det merkes. Det med oljeforbruket er litt rart da. Kan ikke forstå at den skal bruke olje vist reima er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en slags hydraulik demper som trykker opp strammehjulet, som må presses sammen i skrustikke og låses av med en splint på denne her.Har eg først tatt ut splinten,så kan eg ikkje justere noe mer.da må den av igjen og presses sammen igjen.Men slakken kommer mellom register hjulene når eg drar reima rett opp.Og da er den så slakk at eg kan dra reima av hjulene. reima blir stramm igjen når eg turner veiven til høyre(motorens rotasjons retning).Nei det virker nå litt merklig at den sko bruke olje av den grunn ja,men det var nå det eg leste på nettet.Ska finne artikkelen.

Er vel helt normalt at reima blir slakk når du vrir veiva til høyre.

Er slik på min v70. Vri litt til vensre og juster strammeren dit den skal være så går det greit.

Vist merkene ikke stemmer så vil den ikke gå skikkelig. Er ikke mye som skal til før det merkes. Det med oljeforbruket er litt rart da. Kan ikke forstå at den skal bruke olje vist reima er feil.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider