Gå til innhold

Polo 6N-Byttet elektrisk del på tenningslås-Fortsatt problemer

Ranger emnet

Peugeot405

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg la inn for en stund siden et innlegg om at jeg hadde et elektrisk problem med poloen min. Det endte med at jeg byttet den elektriske delen på tenningslåsen. Det fungerte i et par uker, men så begynte det samme gamle igjen.

Det som er problemet er: Når jeg vrir om tenninga, så begynner strømmen (hovedstrømmen) å slå seg av og på (akkurat som ledningene til batteriet ligger løse og kobler inn og ut), og instrumentpanelet slår seg av og på, viserne på speedometeret og turtelleren står og dirrer mens det begynner å komme en pipelyd (en slags alarm fra instrumentpanelet). Jeg har brukt en del tid på å finne ut hva dette er, men til ingen lykke.

Jeg er en fattig student som ikke har råd til å betale verksteder for time ut og time inn med feilsøking. Noen som værsåsnill kunne komme med noen gode råd, eventuelt noen i Bø-området som har feilsøkingutstyr som kunne tenke seg å hjelpe?

Tusen takk for alle svar =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene tyder på defekt bakstykke (bryterenheten) på tenningslåsen.

Jeg byttet to ganger på samme Golf3 forrige høst/vinter. Først en fra NBS produsert i Spania. Kranglet igjen etter et par måneder. Kjøpte en ny på Meca med litt russiske bokstaver på posen. Har funket fint siden.

Tilsvarende symptomer kan også skyldes dårlig battere, tilkoblinger, ledninger, sikringer, . . .

Ellers er det muligens et "hjelperele" på sikringsplata. Prøv å gå over alle releene og rikke og banke litt på dem.

Får du starta bilen da???

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider