jan_erik Skrevet November 17, 2010 Rapporter Share Skrevet November 17, 2010 Skal hente et tomt karros av e36 til helga som jeg tenkte og bygge på, ikke tenkt og ha den ferdig før 2012 sesongen. Så da lurer jeg på hva som er tingen og satse på til denne, og da tenker jeg på alt fra understell drivverk, motor og div. Blir nok ikke værsting til første sesong men noe som er greit og kunne bygge vidre på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Karros henta men er det ingen her som har vært borti dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Er jo litt avhengig av om du skal kjøre Supernasjonal eller RCN Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 skal bygges for rcn vet ikke om det blir over eller under, men mest sansynlig over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Desember 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 Virker ikke som att det er så mange Rallycross-sjåfører inne her. Men, forhør deg litt på http://www.motorsportavisen.no, http://www.ovesenmotorsport.no på "kjøp/salg" sida der (bra forum med mange brukere) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 (endret) Er noen E36 m3-er her oppe, og det går stygt!! Sats i den retningen.. Er en rød,en hvit/svart og en gul/svart m3 der.. :) Endret Desember 10, 2010 av esbandos Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Den gul/svarte fra Harstad er gamle bilen min. Den fungerer meget bra! Det står BMW M3 bakaksling på den med sperr og utv. fra Køhler. Demperene er vanlige gass dempere. Nye eieren har montert M3 motor, helt rått! Mitt tips til deg er å bruke litt tid på å få rette balansen i bilen, pass på at du har ca 48% framme og 52% bak. Da blir det en veldig lettkjørt bil :) Du kan få tak i 4,50 utv. fra 318 som har automat. Lykke til med byggingen. Legg ut litt bilder :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 (endret) Takk for det bilder kommer når prosjektet begyner og ta form :) Er fortsatt i planlegings fasen og bilen skal ikke være klar før 2012 sesongen så har god tid enda. Men ligger an til og bli volvo deler på denne, dette fordi det er billigere og bygge og drifte. Endret Februar 28, 2011 av jan_erik feil årstall bilen skulle være ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2011 noen som har bilde av 4 link på e36 eller e 30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Vil du bygge deg volvobakaksling på e-36`en altså? Jeg vet om et firma som har bygget dette på en bil som har fungert veldig på i rallycross. Kanskje de har bilder til deg:) Vil si at kostnad og kjørbarhet volvo/m3 bakaksling er nokså likt, hver av dem er bra på sin egen måte. Men det er jo vesentlig mindre arbeid å sette på en m3 bakstilling da.. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 ja det kan godt hende, men pris messig kan det nok ikke sammenlignes kan jeg tenke meg :) hvilket firma da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 en volvobakaksling med alle innfestninger og innmat kommer sikkert på 25.000 kr. en m3 bakstilling får du brukt for 12-13.000 kr og så må du kjøpe ny sperr og utveksling fra køhler for sikkert 17.000 kr. Da har jeg ikke regnet med demperne på begge akslingene. Skal finne ut hva det firmaet heter;) Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Fint det :) volvo: sperre ca 3500 wattlink ca 5000 fourlink ca 2000 utveksling 7300 1031 aksel 1500 ca 20000 slik jeg har regnet men seff kan godt hende at det er feil bmw og hva det koster har jeg ikke peiling på fant ikke noe sted der dom selger slikt med et søk heller, har du noen linker? men man må se på driftskostnader også vis bmw sin ryker er den nok dyrere og serve en volvo sin, men jeg har jo ikke begynt enda så det vil jo gjenstå og se hva det blir enda. men hode mitt sier volvo, sikkert for at det er godt utprøvd...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 (endret) Så må en også ta i vurdering hva man trives å kjøre med. Men det er jo bare å begynne en plass å prøve seg fram:) når det gjelder innfesting av en volvoaksel er det sikkert flere supernasjonalførere som kan hjelpe deg med det. Morstad, bmsport, nyberg m.flere.. folk som har satt inn volvoaksler på biler tidligere som vet hva de snakker om. Det er en egen vitenskap med stagvinkler og lengder osv...En volvoaksel kan fungere så bra at det nesten løfter fronten i starten, eller stikk motsatt. Alt etter hvordan det er blitt montert på bilen. Da er det enklere å klakke på en m3 aksel som jo fungerer helt greit. Endret Mars 7, 2011 av evopower Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 jo seff. men da er man også låst relativt til et dyrt oppsett som det ikke går ann og få gjort mer start rask? ble det riktig? hehe jo da smaks sak er vel en faktor også... Men dette er et lav budsjett bygg med vidre muligheter til og oppgradere :) og da må man snu på vær krone 3-4 ganger. Og volvo er velprøvd og billigere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg