Gå til innhold

Skifte lyspærer

Ranger emnet


Zinka

Anbefalte innlegg

Jeg skifter pærer når de slukker ;) .

Men,hvorfor skal det være slik at man nesten må ha hjelp av proffe mekanikere til å gjøre dette ?

Det spiller nesten ingen rolle hvilken type bil,personbil/lastebil like trangt og jævlig er det hver gang.Møkkete blir man også,spesiellt om man må skifte på enkelte lastebiler,da MÅ man ligge under bilen.Hvorfor gjør bilprodusentene dette ?

Hvorfor tar ingen dette opp mot produsent ?

Hvorfor tar ikke Jan Erik Larsen i Autofil opp dette ?

Dette går helt klart ut på BRUKERVENNLIGHET og der faller mange i gjennom.Skjønner hvorfor mange kjører med ei eller to pærer slukket,men forsvarer det ikke på noen måte.

 

Zinka

Pæreskifter

Auditor fortuna juvat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på meg som det var greiere tilrettelagt på eldre biler enn de som er av nyere modell. Sliter når jeg skal skifte på moderns 97' Escort, men er bare en lek på bimmern....

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i gamle biler e det jo lett som bare det, god plass framme i motorrommet.. det e vel for å spare vekt og lengde at panserene har blitt mindre på nye biler?

 

mener de tok opp dette i et autofilblad en gang..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor vanskelig de får til å lage det også. Jeg assisterte en kar på Hydro på lørdag som skulle ha skiftet pære til Corsaen sin. Det var den venstre som skulle ut og det var ikke lett. Det var komplett umulig å få tak i dekselet/pæreholderen (en enhet. DET var faktisk en fin løsning) pga ett eller annet som var i veien. Måtte inn og hente vannpumpetang for å få ordentlig tak på den. Da kjente jeg hvor løst den faktisk satt. Ut med pære inn med gammel, gjort på 7 sekunder. Så skulle den på plass igjen :rolleyes:. Det sto riktig nok anvist hva som var "Top", men allikevel var det et svare strev å få den på plass. Det hadde kanskje vært lettere om man faktisk så hvor man satt den inn, men om man bøyde seg så langt over at det skulle være mulig å se den så kommer den dumme tingesten som blokket for grepet i veien. Etter mye knoting spurte jeg om han ville prøve. Etter litt mer knoting sa det plutselig "klakk" og den satt på plass.

Helt utrolig at noe sånt skulle ta 10-15 minutter.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig da, snakk om at de vil tjene mer penger. Ikke lenge før nå, så må på verksted med bilen for å starte den..... Blir helt oppgitt jeg..

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår