Gå til innhold

Har kommet fram til disse to bilene, kan dere hjelpe å velge hvilken?

Ranger emnet


Sussetta

Anbefalte innlegg

Jeg har IKKE peiling på biler... Men har kommet fram til disse to bilene.. Litt ved hjelp av venner og andre..

 

Noen her som har litt peiling? Hva burde jeg velge av bensin og dieselmotor? Osv...

 

Her er link til bilene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21714356

og

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24120768

 

 

 

Takk for at du tar deg tid til å lese, og kanskje svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få km diesel bilen har gått lenger har jo nada betydning for bilen i sin helhet. Jeg ville garantert gått for diesel bilen. Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en med 4motion istede.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25544777

Samme pris klasse og samme km stand som de du ser på. Men her får du firehjulstrekk i tillegg.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at ikke km'ene har noe å si, men diesel'n syntes iallefall jeg hadde en stygg farge og ikke så spesiellt pen ut inni. Bensinen hadde mye penere interiør og farge. Må huske at det er ei jente\dame som lagde tråden(regner jeg med mtp navnet), er ikke så sikker på at hun da ville hatt en 4motion som var senket, mye stereo og diverse feil. Er sikkert en grunn til at hun linket 2 ganske standard passater.

 

Men mulig jeg tar feil...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig så tittet jeg ikke på den jeg linket til engang. Linket bare til FØRSTE jeg fant med 4motion i samme pris og km. Men husker jeg rett var det 30 ++ biler med 4 motion på finn.

Jente eller ikke jente så er det ALLTID en fordel med 4x4 i norge med 9+ måneder vinter iløpet av året.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, deilig med 4x4. Men så langt sør vi bor (innkludert trådstarter) så ser jeg ikke helt vitsen. Ifjor hadde vi jo bra vinter, men iallefall her jeg bor så er det 9 mnd med bart føre, 1 mnd med slaps\snø deretter 4 mnd sommer\vår\høst :) Ble litt mange mnd'er men føles faen mæ slik ut..haha

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

og takk for alle svar! Stemmer at jeg er jente.. og at jeg virkelig ikke har peiling..

Tips jeg har fått er å ikke kjøpe passat som er eldre enn 2002, da det har vært noe feil på de.. Tror det var noe med hjulene foran på bilen..

 

Har også fått tips om at dieselbiler er det mindre slitasje på, noe med turtallet osv? Haha, jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg snakker om. Men noen som skjønner hva jeg mener?

 

Utseende på bilen har ingen verdens ting å si for meg.. BIlen kunne vært oransje eller mintgrønn..

Jeg tenker mest på hva som lønner seg med tanke på hvor mye en turbodieselmotor og en bensinmotor kan gå?

 

Jeg bor i Kristiansand, det har jo pleid å være milde vintere her. Men de siste årene har snøen ligget lenge. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart godt for gullfarga dieselbilen. Når man ikke er interessert i biler er det jo helt klart økonomi som er viktigst? Bruker jo mindre drivstoff og har bedre trekkraft i tillegg! 4Motion er vel ikke nødvendig med mindre man bor avsides med ubrøyta traktorveier. 2.5 TDI V6 4MOTION Tiptronic med chip og anlegg og hele pakken hørtes hvertfall veldig tvilende ut i mine ører! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin vs diesel er håpløst å svare på hvis du ikke sier noe om bruken. Hvis du bare småkjører i byen bør du kjøpe bensin. Hvis du gjør unna 30000km på motor/landevei i året bør du vurdere diesel.

 

At en diesel nødvendigvis tåler så mye mer er en sannhet med modifikasjoner. Dette stammer fra i gamle dager da det stort sett var taxi og langkjørte biler som var diesel. Disse holdt nødvendigvis lenger. En dieselbil hater kaldstarter minst like hardt som en bensinbil.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnul,

 

Det blir bykjøring, og nå har jeg googla litt og funnet denne artikkelen. http://www.kna.no/?ItemID=3535

 

Så da blir det bensinbil! Men nå ble jeg usikker på om jeg skal velge den bilen eller en annen...

 

Jeg tror også det er lurt for meg å kjøpe via forhandler da dette blir den første bilen jeg skal kjøpe.. Tør ikke kjøpe privat.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale bensinbil, selv om artikkelen du linker til ikke nødvendigvis er så relevant i ditt tilfelle, iom at bilene du vurderer er så "gamle" at de ikke har partikkelfilter.

 

Ved småkjøring har du liten fordel av det lavere forbruket til en dieselbil, og du forpester nærmiljøet markant mindre ved å kjøre bensinbil.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår