Gå til innhold

Montere høynivå adapter?

Ranger emnet

Daniel 88

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 05 Passat me stereo/navi i ett. Jeg skal bytte ut høytalerne i framdørn me noe kraftigere å montere sub! Ettersom det ikke er noen audio utganger til ekstra forsterkere bak på spillere så må jeg vel hente ut signal fra en av høytaler utgangene vis jeg har forstått rett?!

Så det jeg lurer på er om det bare er å kjøpe ett høynivå adapter å koble innpå f.eks ledningene til bakhøytalerne, også strekke audiokabel fra adaptere å bak til monoblokken?!

Bilstereospesialisten kunne gjøre dette, men d blei dyrt..

Takker for svar!

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er ny eier av Passat så har ikke peilling på hvilken spiller det er. Kansje MFD eller noe?

Må sjekke når jeg kommer hjem! Fant et adapter på bilradiospesialisten som jeg trur ska kunne brukes.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8523&katid=407&mid=m436&id=&vn=736

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du linka til fungere på spillere me quadlock kontakt på spillern å den jeg fant er til MFD2 spillere. Så da funker nåkk en av disse på min! :) spare iallefall 800,- på å bruke en sånn her istede for å gå til bilstereospesialisten å få d gjort..

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er til "Quadlock"-spillere, altså spillere med MOST/Fakra-kontakt istedenfor de eldre ISO-kontaktene, forskjellen er at ikke alle spillerne har to-kanals eller 4-kanals linjeutgang.

Denne går til 4-kanals linjeutgang:

2368_phonocar_4_198.jpg

mostlinjeutgang_350.jpg

Denne går til 2-kanals linjeutgang (og AUX):

5217_Khudos_Volkswagen__overgang_for_linjeutgang_t_1.jpg

FakraAUXLine.jpg

Så om du napper ut spilleren med to par spesialverktøy:

5273_khudos_vagverkty_1.jpg5273_khudos_vagverkty_1.jpg

så ser du på etiketten oppå spilleren raskt hva som passer, hvis spilleren har linjeutganger der.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar! Får bare bestille verktøy å sjekke det opp :)

Vis den ikke har disse linjeutgangene, hva gjør jeg da? Må jeg hente signal fra en høytaler ledning til ett høynivåadapter?

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, å nappe ut å lese av skal jeg vel klare! Tenkte mer på montering av høynivå adapter. Men er like så greit å sjekke opp hva som må til, før man spør så mye..

Hva i Tromsø og fikk ca pris! 700-800,- for adapter og ca det samme for arbeide.

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider