SMP Skrevet November 20, 2010 Rapporter Share Skrevet November 20, 2010 (endret) Hei! Har en 96 A4 1,8TQ. Kjørte hjem i dag (5mins tur), kjørte relativt rolig, ga hardt på gjennom et par svinger. Ikke noe unormalt. Når jeg nærmet meg hjemme, så fikk jeg plutselig en voldsom bensinlukt i kupeen. Var mørkt ute så vanskelig å se i motorrom. Noen tips til hva det kan være, evt som må sjekkes? -SMP Endret November 20, 2010 av SMP Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langbein01 Skrevet November 21, 2010 Rapporter Share Skrevet November 21, 2010 Sjekk lekkasje rundt dysene ville jg ha startet med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Eller rust i påfyllingsrør. Brekte nipler i tankarmaturet. Sprukket slange. Små lekk i koblinger til filter og pumpe. Prøv å fremprovoser lukten igjen, stopp og sniff deg frem til hvor det er verst. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Rundt dysene var det ingenting. Har ikke fått denne lukten igjen etterpå heller. Hvor finner jeg niplene i tankarmaturet? Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 Har lokalisert lekasjen. (Se bilde) i koblingen Har forhørt meg med en mekaniker som mener at hele bensinrøret må byttes. Eller så kan det kappes å få klemt på ny slange.. Har dere noen forslag på hvordan dette gjøres på best mulig måte? Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Desember 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 Har lokalisert lekasjen. (Se bilde) i koblingenHar forhørt meg med en mekaniker som mener at hele bensinrøret må byttes. Eller så kan det kappes å få klemt på ny slange.. Har dere noen forslag på hvordan dette gjøres på best mulig måte? Kapp den hylsa, IKKE RØRET!! Da får du ikke festet ny slange. Kjøp slangen hos Audi forhandler pga av koblingen i andre enden. (ca 250 kr)Så fester du den med slangeklemme. Gjort på 10 min. Bare vær forsiktig når du kapper den hylsa så du ikke skjærer i røret, røret har en slik "klump" på seg som slangen er tredd over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 Kapp den hylsa, IKKE RØRET!! Da får du ikke festet ny slange. Kjøp slangen hos Audi forhandler pga av koblingen i andre enden. (ca 250 kr)Så fester du den med slangeklemme. Gjort på 10 min.Bare vær forsiktig når du kapper den hylsa så du ikke skjærer i røret, røret har en slik "klump" på seg som slangen er tredd over. Har du no delenr på den? Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Desember 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 Har du no delenr på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg