hondakar Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Noen som fikk med seg tidene til Skinne-bobla før den gikk i stykker? Siter '98 Integra Type-R '99 Wagon-R+ '84 Tempo PanteR ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Nei det er ikke lett å kjøre lave tider med en manuel bil med masse hk :) Raskeste 800hk Supra med forsterket orginal automat er 8.89 Sek og 246km/t.. beste manuel supra i hele verden er 9.89 (de har orginal innmat i motoren også). Men det har blitt kjørt 10 sek med V8 i over 20 år??? eller tar jeg helt feil?? Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonus Racing Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Originally posted by Quicksilver Nei det er ikke lett å kjøre lave tider med en manuel bil med masse hk :) Raskeste 800hk Supra med forsterket orginal automat er 8.89 Sek og 246km/t.. beste manuel supra i hele verden er 9.89 (de har orginal innmat i motoren også). Men det har blitt kjørt 10 sek med V8 i over 20 år??? eller tar jeg helt feil?? Selvsagt.Men poenget er og få hk ner i bakken.Selv om du har v8 eller rekke sekser.Dette er noe vri åtter guttene kan.Har du testa med m/t dot slicks kontra dine bf drag radial?Har nok mye og hente der.Hadde du fått ned 60fot tiden med 0.9sek som bilen din er god for så hadde du jo satt en god tid på moen.Svenske supraene kuttet tider fra 13. sek til 10.4 sek med samme oppsett og tidene som ble lavere var kun sjåføren sin skyld.Det sier jo at bilen din ikke kan være lett og kjøre.Lykke til i neste sesong.Bilen din er forresten megafet med det har du vel aldri hørt før:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dee Jay Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Synd at vi ikke fikk se hva den supraen var god for på lørdag.... Men du hadde vel ikke full effekt på bilen din den helgen heller etter det jeg fikk med meg...? Lykke til neste gang...I`ll be there ! :) Siter Stay UnderGround Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 jeg har M/T 11.5"/26"-16" liggende men tenkte at man må vel lære seg å krype før men skal løpe hehe Ja det var mye som kunne ha blitt bedre i helgen (allt egentlig) men jeg må nok skru opp trykke for å få en 10.xx sek tid, hvordan den blir å kjøre med 800 hk når jeg kjørte med kun 400 hk i helgen skal bli morro å finne ut hehehe.. :D :D Beklager å spore av tråden om pollyern.. Grattis på en suveren tid i helgen :) det står stor respect av den tiden.. De som sier at Drag med en manuel girkasse er enkelt vet ingen ting!! Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Originally posted by Quicksilver jeg har M/T 11.5"/26"-16" liggende men tenkte at man må vel lære seg å krype før men skal løpe hehe Ja det var mye som kunne ha blitt bedre i helgen (allt egentlig) men jeg må nok skru opp trykke for å få en 10.xx sek tid, hvordan den blir å kjøre med 800 hk når jeg kjørte med kun 400 hk i helgen skal bli morro å finne ut hehehe.. :D :D Beklager å spore av tråden om pollyern.. Grattis på en suveren tid i helgen :) det står stor respect av den tiden.. De som sier at Drag med en manuel girkasse er enkelt vet ingen ting!! ikke heng deg opp i emanuel kasse nå da... tror nok ikke det er dritlett med invalideagregat heller.... Men det er jo en ting mindre å tenke på da... Drag er nok en del vanskligere en folk flest tror... Pluss at det var nok litt mere enn 400 hk i bilen på moen i helga :D M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 nå må du bestemme deg da magnus hehe du sa at jeg hadde ca 405 hk som fikk feste i bakken... hva jeg hadde i motoren var ikke viktig siden de ikke grep i bakken.. snufs bremset 490hk på 1.5 med 11.5 A/F verdi. nå går den med veldig fett blanding (10.1 A/F) med ukjent kvalitet på tenningen.. Jeg har kun erfaring med Rask bil med Manuel kasse.. kjørte jo opp til lisensen med Land Cruisern med automat men det var jo kjempe enkelt da hehehe.. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Originally posted by hondakar Noen som fikk med seg tidene til Skinne-bobla før den gikk i stykker? 11.16, og ledet med det «bakhjulstrekk uten V8» helt til siste draget hvor Petter Killingberg dro til med en veldig lav 11-er (var det 11.08 mon tro, jeg husker ikke). Petter *skulle* under 11 og justerte opp turbotrykket enda litt til og dro et par-tre drag sammen med de som kjørte kval for dagens ET-stevne. 10.78, 211km/t stoppa det på. Det ser ganske sinnsykt ut med en MK1 Escort, og det er jo liten tvil om at det er mos i maskinen. Ellers var det mye frisk kjøring, og ei veldig bra helg i mine øyne. Det eneste som var litt synd var at publikum glimtet med sitt fravær i finværet, noe også strømmen til tider gjorde... :-) (bare synd det er så langt til Gardermoen, kom akkurat inn døra her og jeg dro rett etter siste drag..) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Originally posted by Quicksilver hehe Toyota er til å med snill når den ryker en diff.. ikke noe søl der nei ;) Kanskje derfor den røyk? hihi :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Originally posted by Quicksilver hehe Toyota er til å med snill når den ryker en diff.. ikke noe søl der nei ;) Man må bare klø seg i hodet noen minutter før man skjønner at «ahh; så klart vi kan bare taue bort bilen»? :-) (jeg ble seriøst redd da de kom med den «plan-redningsbilen») Var dette første gangen du kjører med bilen på stripa forresten? (i såfall er jeg enda litt mer imponert enn jeg allerede var fra før -- synd det ikke ble flere drag) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Tingen med bilen til Polly synes jeg er at han kjører 10'ere hele dagen på stripen, kjører like fort som noen annen på Rudskogen og så kjører bilen 50 mil tilbake til Bergen igjen etterpå. Og det er det nok ikke mange, om noen i det hele tatt, som gjør etter han her i landet i alle fall. Bilen er en tynt forkledt landeveisracer bygget for 140 km i seriøst høy hastighet, ikke en dragracebil. Den går godt på bane og gate rett og fordi den har 50/50 vektfordeling med halv tank, god aerodynamikk, store bremser (så lenge de varer) og godt utviklede hjuloppheng. Og fort på stripe fordi den har 400hk/tonn. Pluss lystgass. En annen ting er jo at bilen faktisk brukes, og i alle fall ikke poleres ihjel - den blir jo knapt vasket. Måtte pent hjelpe til med å vaske bilen for å få tatt noen bilder, bilen trodde vel at den hadde bursdag eller noe... Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 15, 2002 Rapporter Share Skrevet September 15, 2002 Originally posted by espen Jeg tror det er veldig mange som ikke har forstått er at dette er en tynt forkledt landeveisracer bygget for 140 km i seriøst høy hastighet, ikke en dragracebil Det er ikke så sinnsykt vanskelig å skjønne om man ser den på «stripa da», det er jo såvidt han får lagt inn tredjegiret før det er slutt på morro, og da er jo enda ett gir til å ta av :-) En sinnsykt fet bil, hverken mer eller mindre. (egentlig tror jeg ikke den hadde gått så veldig mye fortere med annen giring heller, det spinner jo sånn som det er i dag også) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Hm, det jeg skrev hørtes ikke helt bra ut. Forstår hva du mener raboc. Det jeg mente å skrive var at jeg synes ikke å sammenligne denne bilen med gateregistrerte dragbiler som Appelgren sin som har gått 9'ere blir riktig, det er ikke en dragbil med skilter men en gatebil. på tide å legge seg nå ;) skal bare reparere denne serveren med en hammer før jeg går... Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Ja det var første gangen jeg kjørte på stripa. (jeg har 2 drag med Land Criuser fra når jeg tok lisens for 2 år siden). Har pollyen skiftet hele understelle, diff og Girkasse til uorginalt?? Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Kjørte 10.9 med Corvetta og med BB og han i veier a den 1700kg. Omegan hans gikk 12.7 uten slicks han regna med ca 550hk og den bilen er tuuuung... Synd det gikk som det gikk Quicksliver. Skinne bobla gikk 11.16 beste som jeg så. Ellers var det j.... kalt der oppe fytti katta så kaldt. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.