Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 diskusjons/mediatråden

Ranger emnet

Yelsent

Anbefalte innlegg

• Svar 1.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blitt ferdig med formula 1 cup a spec, endelig :)

Men merka noe uderlig når jeg kjørte, det som skjedde var at jeg kjørte 2 runder på akkuratt samme tid, men det virker ikke som det ble helt registert:

4788105.jpg

Legg merke til, hvor ble tiden til runde nr 15 av? Jeg registerte når jeg kjørte over linjen at det var akkuratt samme tid, er ikke det godt gjort? :D

Audi Coupe 2.8E

PSN nick (GT5):Hondaintegratype

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye du har spilt, men slenger bare ut noen tips:)

Kjører du med automat eller manuell da? Med automat girer man opp litt før sperra, med manuell kan man dra den litt lenger. Prøvde dette på Nascar-skolen og vant med en gang:)

TCS, ABS og ASM stjeler også krefter, men det vet du sikkert:) Er vel bare Skid Recovery som ikke hemmer bilen.

Lykke til da:)

Det var nyttige tips :)

Med Skid Recovery på så gikk det på 3 forsøk (Ett par påkjøringer bakfra som disket meg).

Har kommet til level.23 på A-Spec, og level.10 på B-Spec.

Men er moro å lære noe nytt om spillet, det er jo det som er hele greia med GT5 i mine øyne, det er alle mulighetene man har til å sette opp biler slik at dem oppfører seg slik man selv ønsker, og at man får det beste ut av dem.

Nok en gang, kjempe takk for tipsene :yodude:

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig:)

Hva skjer egentlig når man trykker på "Share with friends"-knappen for biler? Jeg fikk ikke til å bruke bilene etterpå. Trodde det bare var for å vise fram bilen jeg?

vennene dine kan se den under Profile, blir nesten som å sette bilen i et showroom. den nederste raden er det biler og den over er for bob'r, man kan også dele bilder og baner med venner :)

Seriøst! B-specen er til å bli gal av! Her får sjåføren godt trimma WAGON R(:D), men alikevel lar han bilene passere tilsynelatende med vilje. Kom på 7/8 plass. Siste plass? Jo det var en original Wagon R!

er det ikke lov å trimme bilen i det løpet? og mulig du bruker en bob som er for rolig?

et tips jeg fant

B-Spec Drivers:

When you create drivers, you might want to get a few different driver styles. At the creation screen, you'll see if they are more towards red (hot headed) or more towards blue (cold hearted).

- Hot Headed drivers: They are good at overtaking and handling pressure (when the bar gets toward the red part during the race). To keep them at good pace, they should be around 75% towards the red. The drawback with hot headed drivers is that when they are relaxed and ahead of the other drivers, they get slower (e.g. you have to keep them towards the red).

- Cold Hearted Drivers: These are very good once they are ahead. They are good when the bar during races are towards the blue and they can put in decent lap times without any input. Their big drawback is that they really suck at overtaking.

- If you struggle in a race with a cold hearted driver, try a hot headed one and you just might do a lot better.

kilde:

http://www.ps3trophies.org/forum/gran-turismo-5/81077-race-series-what-car-use.html

Sølv '00 S2000

Svart`98 ITR #1957 (solgt)

Svart Civic '92 Esi Hb (litt modda) NO go, NO show (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Cold-Hearted sjåfør selv, og kan bekrefte at han får jo nærmest sammenbrudd da han har andre foran seg. Må hele tiden roe han ned, men selve passeringer av andre går greit så fremst han ikke er på rød. Men hva er riktig? Skal jeg holde han på midten eller over på det blå? Det jeg syntes var noe teit var når han tok igjen en annen med en runde, igjen fikk han nervesammenbrudd.. :s

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spm:

Hvis en venn er pålogget, hvordan ser jeg om han spiller GT5 online eller offline, og hvis han spiller online, hvordan kan jeg joine den serveren han er på? :)

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spm:

Hvis en venn er pålogget, hvordan ser jeg om han spiller GT5 online eller offline, og hvis han spiller online, hvordan kan jeg joine den serveren han er på? :)

Når du går inn på Community ser du en grønn prikk ved siden av profilbildet, det forteller at spilleren spiller online. Er den grå spiller han/hun offline:)

For å joine en server trykker du på profilbildet til den du vil spille med. Nederst på profilen, under "Gifts", finner du Lounge-knappen. Hvis det er et gult ikon ved den knappen, trykker du på den og du får opp vinduet som forteller deg hva serveren heter og hvor mange som er med og kjører. Så er det bare å trykke "Join".

Håper det var til hjelp:)

@ Krepsen:

Kikka i manualen idag, der sto det at man ikke kunne bruke bilen mens den var satt til online-status. Var bare det jeg stussa på:)

Bilbytte:

Er det noen som trenger en Mini Cooper S '07 til Seasonal Eventen? Den har akkurat 172hk(som er grensen), komplett justerbart understell, clutch, svinghjul og innsug.

Kom på førsteplass uten alt for store problemer med den.

Bilen kosta 29 000, delene kosta tilsammen litt mer enn 20 000, så om noen har en interessant bil til verdi av ca 40 000 kan vi bytte:)

Og tilslutt, en killer-setup for Formula Gran Turismo:

downforce max/max

diff 15/20/15

ride height -5/0

spring rate 16.4/17.5

damper ext 6/8

damper comp 5/7

anti roll 5/7

camber -2.5/-1.5

toe -0.25/-0.15

trans 400

brakes 4/1

Prøvde den selv etter å ha strevd mye, og klarte førsteplass på Fuji uten vansker. Har ennå ikke kjørt alle løpene, men det ser bra ut så langt:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke lov å trimme bilen i det løpet? og mulig du bruker en bob som er for rolig?

Joda, er det. Har hele 105 hestekrefter i Wagon R'n min. coilovers, max letta, sjåføren er aggresiv som faen men alikevel bremser for den minste antydning til sving! Håpløst.

Nå får han kjøre M3 CSL med 360 hk, og det var rett før jeg begynte å grine da en Deprimera plutselig tok innersvingen på han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det. Har ikke kommet så langt ennå, men har forstått det sånn at A-Spec og B-Spec har de samme løpene, bare med forskjellig antall runder:)

Kjørte 90 runder på Laguna Seca i dag med ZR1 RM. Var ferdig på litt over 2 timer og vant med 15 runder:D

Three down, six to go;)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider